forbrænding

Teknisk relateret snak
Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

forbrænding

Indlægaf Martedal » 26. jun 2007, 22:03

Hej Vette-freaks.

Står med en lidt spøjs en.

Min 68 Cab 327/350 går som en drøm, perfekt i tomgang og bliver ikke varm, den køre med standard trim undtaget elektronisk tænding(modificering af den gamle) og en daemon karburator.

Her kommer spørgsmålet. Når jeg en sjælden gang fyrer den af og giver den omdrejninger, tager den fint fat og skyder løs, men når jeg slipper gassen igen, smider den lys(hvid-agtig) røg og jeg kan lugte brændstof.

Nogen der har en god forklaring eller et forslag til hvad det kan være ?

 

Martedal Over&Out 

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: forbrænding

Indlægaf david » 26. jun 2007, 22:45

Det lyder unægteligt som at en toppakning er gået og/eller et topstykke med en revne, prøv at få trykprøvet dit kølesystem når motoren er gennemvarm. Medmindre du kun kører utroligt korte ture og din udstødning bliver fyldt op med kondensvand som så bliver brændt af når den endelig får lov at strække ben lidt.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: forbrænding

Indlægaf (udmeldt) C3 » 27. jun 2007, 20:30

Du er velkommen til at komme over og

demonstrere det. Davids bud kan være rigtigt, men hvis du er heldig er det kun ventilstamme pakningerne der er 'slappe'. Svaret afhænger hvor meget hvid røg der er tale om.

C3

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: forbrænding

Indlægaf Piet » 27. jun 2007, 22:06

hvid røg= vand,  jeg ved at du har haft tabt kileremmen et par gange, en meget varm motor kan godt resultere i revnet topstykke eller utæt toppakning.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster