L89

Teknisk relateret snak
Gæst

L89

Indlægaf Gæst » 26. jun 2007, 16:08

Jeg er helt nyt medlem, og er i øjeblikket på jagt efter min Corvette. Valget falder helt sikkert på en C3, T-Top, årg. helst 1969.

Mit spøgsmål er, 390 biler blev i 1969 (modelåret) udstyret med L89 motoren, som umiddelbart har de samme specifikationer som L71 motoren. Er der nogen, som kender de faktiske specifikationer? Eller var det udelukkende et spørgsmål om at spare vægt, og i givet fald hvormeget?

På forhånd tak for hjælpen.

nord

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: L89

Indlægaf david » 26. jun 2007, 16:44

Hej Nord,

Det var vægten man gik efter, vægten på en bigblock med alutopstykker og alumanifold er det samme som en smallblock, det drejer som om cirka 50-60 kilo, men man skal huske at det er kilo som sidder højt og relativt langt fremme, en reduktion af vægt her giver derfor rigtigt meget når man skal rundt i svingene på en racebane, her tror jeg faktisk at det er bedre at køre med en bigblock med alutoppe frem for en smallblock fordi vægten er i bunden/i rammehøjde. Medmindre du har et kæmpe budget er L89 ikke realistisk at købe i USA, de handles til $100K+ ikke helt så slemt som originale hemis men de er tæt på, har lige set en hemicuda som ikke blev solgt til et bud på $225K. Hvis du drømmer om bigblock med alutoppe kan du til enhver tid bare købe nogle toppe, og de findes i mange variationer, og sætte på.

Helt og lykke med jagten.


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster