Hejsa...
Har lige skiftet karburator, og bilen har en del problemer med at starte når den er kold.
Derfor ville jeg høre om der er en der kan fortælle lidt om chokeren.
Det er en Holley 670, med elektrisk choke.
Når motoren er kold er choke pladen helt lukket, og når den er varm er pladen helt åben.
Det er som om at under opstart at den får en alt for fed blanding til at kunne starte. Hvis jeg tvangsåbner chokepladen til at være 1/4 åben så hopper den igang.
Har søgt lidt på nettet, og folk siger at chokepladen skal være helt lukket ved kold, og andre mener den skal være lidt åben.
Nogen der kan fortælle lidt mere?
Hilsen Søren
Choke justering...
Re: Choke justering...
Kører med samme karburator. Choker spjældet er lukket ved opstart. Det skal ihvertfald ikke være 1/4 åbent, det lukker jo alligevel ikke 100% tæt. Din choker åbner korrekt ved varm motor så denne ser ud til at virke. Så må det være fordi du har for fed blanding i tomgang, - alså også uden choker.
Det kunne det tyde på, eftersom den skal have mere luft end normalt for at starte, så gi den lidt mindre i blandingskruerne.
Vær opmærksom på at den skal have et pedaltryk, for at frigøre chokeren når den har været varm, før start igen.
Det kunne det tyde på, eftersom den skal have mere luft end normalt for at starte, så gi den lidt mindre i blandingskruerne.
Vær opmærksom på at den skal have et pedaltryk, for at frigøre chokeren når den har været varm, før start igen.
Re: Choke justering...
Chokeren virker på 2 måder, den lukker af for lufttilførslen og giver derved fedre blanding, samtidig skal den åbne for gassen dvs sætte tomgangen højt, det kunne tyde på at din ikke åbner for gassen.
opstartproceduren for elektrisk automatchoke er at træde speeder pedalen 'een gang i bund og derefter starte bilen, hvis du træder flere gange eller feks pumper pedalen så kan du slå den del af chokeren fra som øger tomganganshastigheden og derved drunke bilen.
opstartproceduren for elektrisk automatchoke er at træde speeder pedalen 'een gang i bund og derefter starte bilen, hvis du træder flere gange eller feks pumper pedalen så kan du slå den del af chokeren fra som øger tomganganshastigheden og derved drunke bilen.
Tilbage til "Generelt teknisk forum"
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster