Motorproblemer

Teknisk relateret snak
jens-919
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. maj 2007, 00:13

Motorproblemer

Indlægaf jens-919 » 6. maj 2007, 23:55

Hej !

Jeg har problemer med motorgangen. Der er følgende 3 syntomer:

1. Ved tilkobling fra stilstand har motoren svært ved at tage gassen (der skal gives meget gas og files moget på koblingen hvis det skal gå glidende).

2. Under acceleration mister motoren kraft ved ca. 4000 omdr. samtidig med ar den hoster og hakker meget.

3. Der er en del eftertænding.

Bilen er en C3 fra 69 med manuelt gear og den er født med en 350 cid / 350 HP. Der er lagt en anden motor i men det er i hverttilfælde en 350 med high performens topstykker (PN# 3987376). Karburatoren er en Holley 600 cfm (list no 80457-2 svarende til en 1850 bare med elektrisk choke) med vakuum til andet trin,  jet nr 107. Der er en standard strømfordeler dog forsynet med Pertronix Ignitor II magnetisk pickup system. Vakuumavanceringen er sluttet til timed vakuum på karburatoren. Tændrør er Champion RJ12YC. Der er 4° fortænding ved tomgang (850-900 omdr.) Der er 12 inch Hg vakuum ved karburatorens basisplade (port vakuum) ved tomgang. Der køres med 98 oktan med blytilsætning.

Jeg håber I har nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre.

hilsen Jens

 

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: Motorproblemer

Indlægaf david » 7. maj 2007, 00:17

Der er jo desværre den del muligheder alt fra alm. justering til deciderede fejl, jeg ville starte med at checke benzintryk, stille tændingen 20 grader uden vacuum og se hvad tændingskurven giver totalt, ved 4000 omdrejninger er der ingen kurve tilbage og vacuumforstillingen hiver heller ikke tændingen tilbage. Husk at kun lave en ændring af gangen så du kan se hvad som giver udslaget, hvilken knast kører du med?

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Motorproblemer

Indlægaf Piet » 7. maj 2007, 12:49

Din motor kører med 11:1 i kompression og har sikkert givet en del eftertænding ved stop samt tændingsbanken  ved belastning når der bruges almindelig 95 oktan, mit bud er at tændingen er sat for lavt for at prøve at kompensere.

Prøv at give den lidt mere tænding, løsen strømfordeleren og drej den ca 4mm mod uret og se om der er forskel, hvis det hjælper så vil jeg anbefale at køre på shell V power som er 97oktan.

 


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster