Bremser dårligt

Teknisk relateret snak
Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Bremser dårligt

Indlægaf Martedal » 30. apr 2007, 12:35

Hej corvette fans.

Nyt medlem her med en 86 cab. 327 i orginal stand.

2 ting driller mig på min 'nye' vette

1) bremser: jeg har udluftet dem i den rigtige rækkefølge, og klodserne er fine, men den bremser stadig ad h til. Nogen i roskilde området der kan hjælpe, eller kender et værksted hvor de har styr på vette-bremser

2) sidevinduer: de ryster og banker ved det mindste bump i vejen. Er det en 'vette-ting' eller finder der en måde at afhjælpe det på? (weatherstrip ser fin ud)

Venlig hilsen

Peter    20811242

 

I samme åndrag søge jeg 3-punkts-seler og en bremserforstærker, så har du sådan noget liggende.

Gæst

Re: Bremser dårligt

Indlægaf Gæst » 30. apr 2007, 13:29

1. En Corvette kan ikke bremse uden bremseforstærker påmonteret. Den kan kun bringes til 'standsning'.

1. Der sidder normalt nogle 'puder' , 2 stk i hver dør til at holde på ruderne. Kan købes hos Ecklers for et mindre beløb.

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Bremser dårligt

Indlægaf Piet » 30. apr 2007, 23:14

Tilykke med din nye bil, er det den jeg har set ude ved ågerup lige omkring rundkørslen?

Der er ikke anti rattle door bumpers på en 68, og det er som regel en større omgang at få ruderne sat fast og justeret korrekt ind, netop derfor sidder de tit og rasler, jeg har selv en 68 og jeg skal til at prøve og montere  bumbers fra en 69, jeg skal lade dig vide om det fungerer.

med hensyn til bremserne. du skriver de bremser af h til er det pga blød pedal/går i buund eller mangler der bare bremsekraft?

hvis dine skiver er 'glaserede ' af for megen varme så kommer du aldrig til at bremse fornuftigt med dem, hvis du har blød pedal så skyldes et for det meste luft i systememt, men det kan også skyldes nedbrudt bremsevædske eller dårlige bremse slanger.

Fordelerblokken er i messing og de går stort set aldrig i stykker, jeg har 2 nye bremserør i rustfri stål liggende  som går fra hovedcylinder til fordelerblok (specielt til 68)  hvis det kan hjælpe, jeg tror ikke det er luft i hovedcylinderen med mindre du har haft drænet den eller skiftet den.

Det er en god investering at skifte til bremseforstærker selv om det kan drille lidt at montere den.

Karl Aage#684
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. jan 2007, 16:58

Re: Bremser dårligt

Indlægaf Karl Aage#684 » 1. maj 2007, 02:40

Med hensyn til at udlufte bremser findes der en meget enkelt måde at gøre det på, og det kan du helt alene, uden at blive uven med konen når hun ikke forstår det der med at trykke pedalen ned til hun får besked.

Nu til metoden: du køber et stykke klar plastikslange ca. 3 meter sætter det på udluftningsskruen på evt. venstre forhjul og fører det tilbage i hovedcylinder beholderen der er til forhjullene, slangen ned under væsken, så tager du en plastik engangssprøjte uden nål og suger væske op i den uden luft, så sættes sprøjten ned i det store hul i bunden og presser væske gennem systemet til der ikke er luft bopler i slagen, der skal en del indsprøjtninger til, når du har været igennem alle calibre er bremsen hård som granit, når du flytter til et nyt hjul knækker du bare slangen imedens.

Det var en lang smøre; men det virker.

Med venlig hilsen Karl 


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster