Knækket speedometer nål

Teknisk relateret snak
Bankmand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 24. okt 2005, 09:47

Knækket speedometer nål

Indlægaf Bankmand » 7. jan 2007, 18:14

Hvis sådan en bandit er knækket på en 68´er og man har en ny nål, er det noget der skal en PhD grad til for at skifte selv?

Nogen der har erfaring? kender en der kan skifte den osv??

PFT / Claus 

Gæst

Re: Knækket speedometer nål

Indlægaf Gæst » 7. jan 2007, 18:58

Det er ingen sag at skifte nålen, når først du har speedometret ude. Den tidskrævende del er at få speedometret ud. Man kan vel ikke sige det er kompliceret, det tager bare lidt tid. Der er mange skruer der ud, inden man kan komme til speedometret. Det er ikke nok at tage toppen af dashboardet, man skal også løsne panelet speddometret og tach sidder i. Desuden er der meget lidt plads, så store pølsefingre som mine er ingen fordel

 Jeg har prøvet at skifte både tach, speedometer og nål. (på en 68'er i øvrigt)

 

Mvh Smipe

Hans chr
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. nov 2005, 17:02

Re: Knækket speedometer nål

Indlægaf Hans chr » 10. jan 2007, 17:27

Hej

Det kan faktisk godt lade sig gøre at tage speedometer/omdrejningstællerkonsollen ud uden at afmontere det øverste af instrumentbordet.

Jeg har selv haft mit af op til flere gange.

Det er rigtigt at rattet skal sænkes og at der ikke er meget plads, men med lidt snilde kan det nemt lade sig gøre.

Låsene på speedometer og omdrejningstælleren sidder med en lås der bare skal trykkes på med en finger.

Det værste er få sat alle pærene i de rigtige steder, men da de fleste er ens og til instrumentlys er det til at se sig ud af.

Jeg vil tro det tager omkring 1/2 time at afmontere og lidt mere at montere.

Hans chr


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 19 gæster