Side 1 af 1

justering af rochester carburator

: 5. sep 2015, 20:37
af (udmeldt) Thorup
Hej skal have justeret min carburator, der sidder en stor spole på siden af carburatoren som ikke er justeret korrekt. Er der nogen der har noget over justering af dette.
Det drejer sig om 72 cab uden a/c

Hej Allan Der findes noget under

: 6. sep 2015, 09:52
af Allan#373
Hej Allan
Der findes noget under C3 Tekniklinks:
http://www.club-corvette.dk/forums/ccd/ccd_tekniklinks.php?mname=C3&gname=
Det ser godt nok ikke så letfordøjeligt ud, men så god søndag ;-)))
Mvh Allan

Hej skal have justeret min

: 6. sep 2015, 14:03
af S.Carl

Hej skal have justeret min carburator, der sidder en stor spole på siden af carburatoren som ikke er justeret korrekt. Er der nogen der har noget over justering af dette.
Det drejer sig om 72 cab uden a/c


Hej Thorup.

Dit spørgsmål har fået mig til at undersøge om min spole ( idle stop solenoid) virker. Jeg mener det er en spole der skal være trukket når motoren er kold og derved hæve tomgangen til det foreskrevne ( manuel/ aut. gearkasse) og når thermostaten i motorblokken bliver varm skal den være spændingsløs og tomgangen styres af tomgangsskruen. Jeg håber det giver et fingerpeg, jeg skal selv ud og undersøge min spole senere i dag.

Med venlig hilsen
Søren #1012

Det er også min teori,

: 6. sep 2015, 21:55
af (udmeldt) Thorup
Det er også min teori, men spændingen forsvinder ikke når den bliver varm, har dog kun stået i tomgang til den blev varm.
Kan heller ikke finde den i eldiagrammet over bilen.

Det er også min teori,

: 25. sep 2015, 20:04
af S.Carl

Det er også min teori, men spændingen forsvinder ikke når den bliver varm, har dog kun stået i tomgang til den blev varm.
Kan heller ikke finde den i eldiagrammet over bilen.


Hej Thorup, har du fundet det relæ der skal afbryde for spændingen? - jeg mener det er et bi metals relæ - det skulle sidde i motorrummet ved ventilationsblæseren mod kabinen på en -72.
Jeg undersøgte min spole, viklingen var knækket ret dybt så jeg måtte vikle spolen halvt af, lodde den og vikle tråden op igen så nu virker den men umiddelbart afbrydes den heller ikke, jeg mener relæet på en -73 sidder bag instrumentpanelet, så jeg må i gang med inspektionskameraet.

Mvh. Søren #1012

Har læst lidt i de

: 19. okt 2015, 20:36
af (udmeldt) Thorup
Har læst lidt i de amerikanske forum omkring solonide idle, og konklusionen er at den er beregnet til at forhindre det de kalder deseling el. det vi kalder efterbrænd. Justeringen skulle være at tomgang justeres på tomgangsskrue til 400 omdrejninger. Lige inden den går i stå, med solonide frakoblet, og tomgangen justeres derefter på skruen i enden af solonide til det foreskrevne.