Sikkerhedsseler i C3 Corvette..?

Teknisk relateret snak
Bluevet
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. apr 2011, 09:10

Sikkerhedsseler i C3 Corvette..?

Indlægaf Bluevet » 29. mar 2013, 10:46

Hey i dette forum :yo:

Jeg har købt, et sæt sikkerhedsseler, til montage i min C3 fra 72. I den forbindelse leder jeg efter en løsningen på, at montere det sidste punkt. Det er punktet, der skal monteres til venstre for førersædet og til højre for passagersædet. Der følger to stk kraftige beslag med i sættet, men det fremgår ikke af tegning, hvor disse skal monteres.
Sættet er en tre-punktssele og jeg har set andre C3'ere med denne løsning :coolgleamA: men, hvordan fik i monteret det sidste punkt..?
Håber der er personer, i dette fantastiske forum som kan hjælpe mig, i min søgen efter en løsning...

Bedste hilsner
Carsten

mathiasen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. nov 2005, 19:48

Hej Carsten. Hvis det er de

Indlægaf mathiasen » 29. mar 2013, 15:05

Hej Carsten.

Hvis det er de to stykker "rundjern med et øje i enden" du mener, så skal de skrues ind i rammen på bilen, lige over rulleselen.
Husk at få selen ind under dem før du skruer dem fast.
Mvh Ole

Bluevet
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. apr 2011, 09:10

Hej Ole :yo: Tak for svaret,

Indlægaf Bluevet » 29. mar 2013, 21:47

Hej Ole :yo:

Tak for svaret, det er "øjet i enden", af sele-enheden, der giver mig udfordringer. Min udfordring er, hvor skal øjet, befæstes. Selve rullen er på plads, bag henholdsvis, højre og venstre skulder. Den gamle sele var fastgjort under sædet og bag skulderen, skal den nye forankres samme sted..?

Bedste hilsner
Carsten

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Den del du mangler at

Indlægaf Piet » 2. apr 2013, 10:21

Den del du mangler at motere skal sættes fast lige neden for B-stolpen, hvis du hiver gulvtæppet lidt væk så er der et stort gevindhul hvor en af de medfølgende bolte passer i.
de medfølgende beslag er er til tidligere modeller hvor der ikke er reinforcements til sikkerhedsseler monetert.

Bluevet
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. apr 2011, 09:10

Hey Piet Tak for svaret, men

Indlægaf Bluevet » 5. apr 2013, 09:49

Hey Piet
Tak for svaret, men jeg kan ikke lokalisere, dette gevindhul, i min 72'er. Hjælp...
Jeg har fjernet en større del af gulvtæppet, så jeg har udsyn til "bunden" omkring sæderne, men ingen gevindhul.
Jeg antager, at jeg ikke skal skære i bunden...
Bedste hilsner
Carsten


Bluevet
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. apr 2011, 09:10

Tak for svaret Jan. Jeg har

Indlægaf Bluevet » 7. apr 2013, 16:49

Tak for svaret Jan.
Jeg har en lignende tegning som jeg har fulgt, men der er stadig intet sted, hvor jeg kan montere "øjet". De 2 andre monteringspunkter, er monteret. Det var meget nemt...
Ved nogen om der findes yderligere beslag, til dette selesæt, da jeg umiddelbart kun mangler, at montere øjet...
Bedste hilsner
Carsten

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Jeg er tilfældigvis lige 'dernede'

Indlægaf (udmeldt) C3 » 7. apr 2013, 17:37

Jeg er tilfældigvis lige 'dernede' i forbindelse med tæppe udskiftning. Jeg ved ikke om dette billede fra min '69 hjælper? Forstolene skal af for at montere seler. Det er passager siden der er vist.



C3

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Hvis du kigger på Jans

Indlægaf Piet » 8. apr 2013, 08:19

Hvis du kigger på Jans billede, så sidder der et beslag som sikkerhedsselene går igennem, det er dette beslag jeg afmonterer og sætter selen i gevindhullet der går ud mod vangen, dette hul er forstærker på bagsiden.

Bluevet
Indlæg: 0
Tilmeldt: 6. apr 2011, 09:10

Tak for hjælpen gutter. :yo: Jeg

Indlægaf Bluevet » 9. apr 2013, 19:20

Tak for hjælpen gutter. :yo:

Jeg har monteret selerne i bunden, ligesom Jan og op gennem bøjlerne, i hver side...
Dermed er selekit'et monteret, dejligt... Videre med de sidste udfordringer... :fek:

Bedste hilsner
Carsten


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster