Ventildæksler

Teknisk relateret snak
Beslagsmeden
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2007, 20:56

Ventildæksler

Indlægaf Beslagsmeden » 21. dec 2012, 20:19

Hej

Det kan ikke kun være mig der har rendt ind i problemer med pladsen. Både over og under ventildækslerne.

Efter renovering/ombygning af BBC-motor. Er der ikke plads nok under standarddækslerne. Omvendt er heller ikke meget at give af med de høje dæksler ved bremseforstærker. Osv.

Savner lidt viden om hvor man finder mellemhøje dæksler. Ca 7 cm frihøjde fra oversiden af pakningen.
Eller nogle spacer til BBC der er til at betale.

Mvh.

Jens

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej Jens I anledning af at

Indlægaf Lykkemark » 24. dec 2012, 04:15

Hej Jens

I anledning af at det er Juleaftensdag, så ringer du bare til Henrik hos:

http://www.trimo-us.dk

Så burde den være klaret.

Glædelig Jul

Lykkemark

Lars #579
Indlæg: 0
Tilmeldt: 14. mar 2005, 20:50

Hej Jens Jeg tror

Indlægaf Lars #579 » 24. dec 2012, 08:41

Hej Jens

Jeg tror også godt at Piet kan hjælpe dig med problemet,hvis han ikke kan så lægger du bare en sb motor i så er problemet løst xmas

God jul og godt nytår ønskes du af dem fra kundby.

Beslagsmeden
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23. mar 2007, 20:56

Hej Lars Ha Ha. Ja det

Indlægaf Beslagsmeden » 27. dec 2012, 17:32

Hej Lars

Ha Ha. Ja det man ikke har i bukserne må man jo have ude i motoren istedet for... :party1:

Men det med at det også skulle være til at betale. Betyder jo ikke så meget...... jeg må jo bare skrue priserne op på hesteskoende ;);)

Det er jo kun fattigfolk der kører sb.

Hils de 3 trunter. og sig jeg glæder mig til at se dem i det nye år

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Der er ikke nogen i

Indlægaf Piet » 1. jan 2013, 11:48

Der er ikke nogen i DK som har det du skal bruge :( lige precis bigblock i Corvette C3 er lidt af et puslespil når man monterer roller rockers, jeg har løst det på flere forskellige måder igennem tiden, den ene er at modificere det venstre ventildæksel så der bliver plads til bremseforstærkeren, det er dog en vanskelig løsning hvis det skal laves pænt.
den anden er at få laserskåret en spacer i den rigtige tykkelse, mål hvor meget ekstra højde du skal bruge og se om du kan gå fri af bremseforatærkeren, så laves en skabelon på et stykker karton af bunden på dit ventildæksel, husk at tage højde på den falsede kant på blikdæksler så spaceren ikke ridder på kanten men kommer til at ligge pænt på indersiden , precis ligesom ventildækselpakningen, jeg vil gætte på at jeg kan få skåret sådannet 2stk til dig i alu til et sted imellem 500-1000dkr


Tilbage til "Generelt teknisk forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster