Nye regler.?

Alm. snak
Lysmand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. mar 2005, 10:35

Nye regler.?

Indlægaf Lysmand » 28. apr 2005, 13:07

Jeg hat hørt at der er kommet nye regler ang. 35 års reglen. Er der nogle der ved om der er rigtig, at man sætter en første registrerings dato til d.1/1 istedet for d.31/12.? Det er jo ikke helt lige meget når man har en vette fra 1970, så er det jo pludselig et spørgsmål om der skal plader på den med det samme.!

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Nye regler.?

Indlægaf (udmeldt) C3 » 29. apr 2005, 01:21

De nye regler er desværre ikke vedtaget endnu. Dette klip er fra Mhs seneste nyhedsbrev

Harmonisering af reglerne for registrering til veterankørsel . . .

- er man til gengæld ikke kommet meget videre med; - desværre. Vi ved dog, at en henvendelse fra Trafikministeriet til Justitsministeriet er under behandling. Der er ikke meget andet at gøre end at vente tålmodigt.

Grænsen for registrering til veterankørsel, og dermed 8-årige synsperioder, er således fortsat 1. januar 1960 ? indtil andet meddeles.

Ole Willumsen


§ 57. Hvis køretøjet er indført som brugt fra udlandet eller tidligere har været registreret efter de regler, der gælder for forsvarets og redningsberedskabets køretøjer, anføres på registreringsattesten og i registeret i rubrikken »Registreret første gang« datoen for den tidligere første registrering. Hvis denne ikke kan oplyses, anføres eventuelt efter indhentet erklæring fra Bilinspektionen fabrikationsår.

Stk. 2. For ikkefabriksnye køretøjer, der ikke har været registreret her i landet eller i udlandet, anføres køretøjets fabrikationsår, der fastslås af Bilinspektionen om fornødent på grundlag af et skøn. Det samme gælder køretøjer fremstillet ved genopbygning af et ældre køretøj eller under anvendelse af dele fra flere ældre køretøjer under sådanne omstændigheder, at fornyet registreringsafgift skal betales ved dets registrering.

Stk. 3. Når et køretøjs fabrikationsår lægges til grund, betragtes køretøjet som registreret første gang ved udgangen af fabrikationsåret.

Stk. 4. Hvis et trækkende køretøj godkendes i fast kombination med et påhængskøretøj, anføres det trækkende køretøjs registreringsnummer på påhængskøretøjets registreringsattest, ligesom påhængskøretøjets registreringsnummer anføres på det trækkende køretøjs registreringsattest.


Lysmand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. mar 2005, 10:35

Re: Nye regler.?

Indlægaf Lysmand » 29. apr 2005, 10:51

Mange tak for dit svar.! Jeg må jo bare vente utålmodigt.!

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Re: Nye regler.?

Indlægaf Allan#373 » 1. maj 2005, 11:51

Jeg fik Den lille Røde synet i Thisted 14-4, men da jeg kom hjem opdagede jeg at der var skrevet 31-12-69 på TOLDSYNS-rapporten.

Jeg henvendte mig til synslederen, igen medbringende print fra 'vettescape'

som siger prod. i marts 69.

Han kiggede i alle kloge bøger, men kunne ikke rigtig finde en paragraf der passede. derefter ringede han til 'en livline' og de blev enige om at når prod.dato lå i marts 69

 havde man en 'begrundet formodning' om at den kunne være registreret første gang før 1/7-69 som er skæringsdato for tvungen sikkerhedsseler.

Altså lidt en sludder for en sladder men han ændrede toldsynsrapporten så der i dag står  'registreret første gang i udlandet 31/03-69'

og så var jeg tilfreds.

Ses til den STORE forårsmønstring vest.

Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 75 gæster