ADVARSEL forsikring

Alm. snak
Borup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 25. aug 2011, 10:17

ADVARSEL forsikring

Indlægaf Borup » 24. mar 2012, 09:56

Hej
Jeg fik noget af en bekymrende melding da jeg talte forsikring af hhv. klassiske og veteraner med Nordisk Veteran forsikring.
Har du en veteran forsikring hos Nordisk veteran og du gør et af følgende, hvor du får en skade/tyveri eller tilsvarende:
[LIST:142dac16]
[*]Kører ind omkring et supermarked, en lokal brugs eller tilsvarende (blot den er parkeret på en parkeringsplads uden for en brugs)
[*]Tager bilen med på dit arbejde og viser dine kolleger
[*]Kører dit barn i skole f.eks.
[*]Parkerer ved et hospital, uden at kunne dokumentere at du ikke har være inde og besøge nogen.


Så mister du fuldstændig retten til erstatning såfremt der skulle ske noget.
Det er ret anderledes hos andre forsikringsselskaber.

Det er i hvert fald en ting man skal være opmærksom på. Iøvrigt fik jeg en ualmindelig dårlig oplevelse med en overlegen og bederevidende attitude af FL, som jeg talte med hos Nordisk. :mad:.
Den første jeg talte med Hos Nordisk (ML), omkring en forsikring af min C4 var venlig og bekræftede pris etc. telefonisk. Jeg indsendte al den dokumentation som de bad om. Efter 5 uger da jeg så rykkede dem, fik jeg bare et surt opstød og "du kan jo nok forstå at vi ikke vil forsikre en 85'er som klassiker......". Hos Nordisk benytter de ikke samme "regler" som andre steder. Den skal være fra 1983 eller ældre.

Min C3 har jeg forsikret i Nykredit og der bliver den jo nok. Jeg mangler bare en stilstandsforsikring til min C4. og det er lidt sværere, men mon ikke jeg finder et sted.
Dansk Vintage Motor Club skulle efter sigende også være gode.

Men et godt råd er Læs ALTID forsikringsbetingelserne (det er jo en selvfølgelighed :Angel_anim:) og overvej grundigt om Nordisk Veteran er det rigtige valg hvis du har der.

mvh
Carsten

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Hej Har du prøvet GF-forsikring? Der har

Indlægaf Claes » 24. mar 2012, 12:37

Hej

Har du prøvet GF-forsikring?

Der har jeg min 1986 Celica 1.6 forsikret, som klassiker. De er smadder søde og jeg tror gerne de vil forsikre din C4..

De omtalte situationer, som du nævner de ikke dækker, tror jeg dog er generelt.

Mvh. Claes

Gæst

Benytter ligeledes GF og har

Indlægaf Gæst » 25. mar 2012, 08:11

Benytter ligeledes GF og har gjort det både som klassisk og nu som veteran forsikring.

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Hej alle Nu skal jeg ikke

Indlægaf Lykkemark » 26. mar 2012, 21:18

Hej alle

Nu skal jeg ikke gøre mig al for klog, for jeg har ikke meget forstand på det her, men det er som om ordet: "Hobbykørsel" er stedet hvor hunden er begravet. Jeg tror ikke at hobbykørsel er at køre børn i skole, eller en tur i brugsen, hobby kørsel er en søndagstur, eller en tur til træf, eller en klubtur eller noget i den retning.
For det ikke skal være løgn, så erindrer jeg en en beretning på Smallblock hvor en af vore medlemmer, havde været på en lille udflugt, man havde så stoppet ved det lokale supermarked og gået ind og handle lidt aftensmad. Da vedkommende kom ud til sin bil, stod der et yngre emsigt medlem af ordensmagten og bekendtgjorde, at det så sandeligt ikke var hobbykørsel at drage til supermarkedet og købe ind.
Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og sige at det var hele historien, men, måske er der noget om snakken.

Lykkemark

Borup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 25. aug 2011, 10:17

Hej igen Mit budskab er blot;

Indlægaf Borup » 26. mar 2012, 21:56

Hej igen

Mit budskab er blot; pas nu på ikke at komme i problemer. Jeg har tidligere haft gavn af at kunne mine forsikringsbetingelser (ikke bil, men stormskade på bygninger, så derfor er jeg blevet lidt forsigtig)
Og jo i mit tilfælde er det hobby at køre min 11 årige knægt i skole i den fedeste bil i verden en gang imellem, eller at tage den med på arbejde og vise hvad en RIGTIG bil er.
Men den (u)venlige Nordisk veteran-mand citerede faktisk din historie, så.......

Eva og Poul
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. nov 2008, 11:14

GF tager ikke Amerikanere !!

Indlægaf Eva og Poul » 26. mar 2012, 23:49

GF tager ikke Amerikanere !! Det var hvad jeg fik at vide i dag af en af deres assurandører

Gæst

Jo da, du skal have

Indlægaf Gæst » 27. mar 2012, 00:20

Jo da, du skal have fat i GF-Veteran, de tager også klassiske, tlf 39101150. Min er da vel nok en amerikaner, en Corvette 1976.
Jeg har endda lige fået penge retur som overskudsdeling :hurray:

Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Carsten Jeg kan godt læse, at

Indlægaf Lykkemark » 27. mar 2012, 00:31

Carsten

Jeg kan godt læse, at "der er damp under kedlen":fek:, og jeg er helt ombord. Det er rart at være en "fed" far:hurray:.

Lykkemark

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Borup. Jeg tror ligemeget hvad

Indlægaf Claes » 27. mar 2012, 08:04

Borup. Jeg tror ligemeget hvad forsikringsselskab man spørger, så må han ikke køre "Hobbykørsel". Kørslen må ikke have andet formål en, at køre i bilen for "sjov". At handle, køre på arbejde eller køre børn i skole, det må man nok ikke, hvis man går dem på klingen. Man kan få lov engang i mellem, hvis man ringer og spørger forsikringen først - det har jeg gjort ved flere lejligheder - faktisk i Nordisk veteran, hvor jeg har Vetten. Så skriver de en bemærkning om at ens forsikring dækker dét og dét formål.

Jeg har også lige fået penge tilbage fra GF. Det er jo bare herligt. Jeg har både min veteran-motorcykel og min Classic-Celica hos dem. Nordisk Veteran tager nemlig ikke biler fra efter 1983, mener jeg - og Celica'en er fra 1986. Jeg tror faktisk jeg vil flytte Vetten til GF også - jeg har været meget tilfreds med GF og deres kundeservice..

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Det er en rigtig god

Indlægaf Lolk » 28. mar 2012, 13:21

Det er en rigtig god ide at tage dette emne op. Mange af os (undertegnede inclusive) forestiller os, at vores vette er forsikret, når vi kører i den. I mange situationer er den det bare ikke. Det er vel åbenbart sådan, at hvis man vil køre bare lidt mere i vetten, må man vel bare opgive dens veteranstatus og betale almindelig vægtafgift og almindelig forsikring. Fy for pokker så løber det vel hurtigt op i 10.000,- kr mere om året. Der er vel ikke rigtig andre løsninger eller ?
mvh lolk


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster