Taiwan

Alm. snak
merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Taiwan

Indlægaf merc » 8. sep 2008, 12:46

Hej David



Her er et eks på hvad man kan lave for 110 $ divideret 8 x5.5  =  75 Kr pr Stk



Som de selv skriver

The Wysco Brand Is Superrior to any on the market

Og så laver de også transformer til div eletronik :)


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SBC-CHEVY-1-5-7-16-ALUMINUM-ROLLER-ROCKERS-23012_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742Q2em153Q2el1262QQcategoryZ33617QQihZ015QQitemZ250288660715#ebayphotohosting






Brian

karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Re: Taiwan

Indlægaf karstenhorn » 8. sep 2008, 17:02

Enig

Det kan koste en Corvette livet hvis man er rigtig uheldig - Her er et eksempel på hvor tæt 10$ var på at afgøre en bils fremtid :(

http://forums.corvetteforum.com/showthread.php?t=2126531

Det giver ganske enkelt ikke mening at man køber en bil til 150k+ for derefter bruge en masse tid på renovering og så hoppe over gærdet hvor det er lavest i forsøget på at spare få tusinde kroner. Man får hvad man betaler for og jeg vil stærkt anbefale alle at undersøge delenes oprindelse før anskaffelse - Kina skrammel er og bliver noget billigt bras som udgangspunkt og resultatet typisk derefter. 

Mvh
Karsten Horn

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: Taiwan

Indlægaf david » 8. sep 2008, 17:57

dette firma i Ningbo,  Zhejiang provinsen i Kina kan levere 5000 strømfordelere om ugen, hvad venter vi på :-)

xianlong.en.alibaba.com/product/50356916/51638542/Auto_Ignition_Parts/distributor.html


og her er det rustfrie headers, gad vide om de passer ?

www.made-in-china.com/showroom/stqipei/product-listJoqQmfGCqnWZ/Exhaust-Header-catalog-1.html

merc
Indlæg: 0
Tilmeldt: 7. jan 2004, 15:47

Re: Taiwan

Indlægaf merc » 8. sep 2008, 18:15

Ningbo


Lykkemark
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. mar 2007, 23:26

Re: Taiwan

Indlægaf Lykkemark » 8. sep 2008, 18:46


Karsten

Altså jeg er meget enig i en del betragtninger omkring Taiwan, Kina og Co , lige det eksempel fra Corvette forum suck's.

Her mener jeg at hjemmemekanikeren har haft hovedet helt oppe i r.... på sig selv. Han konstaterer at slangen er spaghetti agtig, og kunne nok allerede der have konstateret at der var tale om en slange til en akvariepumpe. Ligeledes længere nede i strengen er der en der også har fået en underlig slange der er for lang øhhhhhhhhhhh

Går vi vort hjem efter med en skruetrækker, og lup finder vi tusinder af ting der er samlet eller fremstillet af underbetalt arbejdskraft.

I løbet af de 25 år jeg har været i mit nuværende erhverv er der i Norden forsvundet 25 selvstændige køleskab/fryseboksfabrikker tilsvarende een pr år. Det kan måske hænge sammen med at vi kun er villige til at betale det samme antal kroner for en box/skab idag som vi gjorde i 1980 lige og nøjagtig.

Fik vi en bedre fryser dengang, overhovedet ikke. Godstykkelsen var større på kabinettet, men isoleringen dårligere.

Der er et marked for begge dele høj kvalitet og høj pris og omvendt.

Lykkemark

(udmeldt) Lars Hastrup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. aug 2007, 12:19

Re: Taiwan

Indlægaf (udmeldt) Lars Hastrup » 8. sep 2008, 20:08

Ja, det er jo ganske vist.

Indtil for 15 år siden var vi godt 60 mand i firmaet og producerede bl.a. 6-800 strygebrætter hver dag året rundt - et sådant koster idag kr. 24,- landet i Danmark !!

Et andet produkt var haveborde - ca. 300.000 om året - SLUT - SLUT - SLUT - kan købes idag i bl.a. JYSK for halvdelen af produktionsprisen herhjemme - hvordan det kan lade sig gøre undrer mig tit ?


Lars


karstenhorn
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jan 2007, 17:13

Re: Taiwan

Indlægaf karstenhorn » 9. sep 2008, 10:12

Hejsa

Indlægget på US forum er ikke så smart det er vi enige om, mange ville nok have reageret på det faktum at det virkede forkert i starten. Når dette er sagt, så har jeg selv købt masser af dele til min Corvette hvor pasformen mildest talt var elendig, dette hos de store ';kendte'; forretninger. I alle tilfælde kunne oprindelsen spores til Asien :(

Store vestlige firmaer som udflytter til Asien tager deres kvalitetskontrol med og udnytter den lokale lovgivning til miljø, arbejdsvilkår etc., hvilket umiddelbart afspejles i produktionsomkostningerne. De SMÅ firmaer glemmer kvalitetskontrollen og fokuserer på produktionsprisen frem for kvalitet. En anden ting, mange US firmaer får lavet råmaterialet fra Kina og foretager så slutforarbejdelsen i US - Efterfølgende bliver den solgt som ';Made in USA';.......... 

Jeg personlig har ikke lyst til at køre med en krumtap der er støbt under helt urimelige forhold i Kina samt af en legering som ikke har været udsat for en minutiøs kvalitetskontrol.

Mvh
Karsten Horn


 


david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: Taiwan

Indlægaf david » 12. sep 2008, 22:20

Nogen har prissat det at køre med krumptap og plejlstænger af en bedre kvalitet:



det koster her $895 dollars ekstra hvis krumptap og plejlstænger ikke skal stamme fra kina.

www.shafiroff.com/sportsman/434_685.asp

John #817
Indlæg: 0
Tilmeldt: 27. aug 2007, 08:36

re:Taiwan

Indlægaf John #817 » 13. sep 2008, 16:02

Ja det er fantastisk David, hvis man vender den om, og overdriver en lille smule, så kunne der stå: spar $895 og vi sender noget anden sotering varer fra Kina. Eller betal $895 og vi sender en kvalitet vi kan stå inde for.

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

re:Taiwan

Indlægaf david » 13. sep 2008, 19:14

Enig John, dagens eventyr fra det virkelige liv, en enkelt umbrakoskrue i bunden af en helt ny msd pro billet tænding var skruet skævt i/ramte pladen som forskyder tændingen, med det resultat at vacuumadvancering ikke virkede og motoren gik underligt, en skrue utroligt at der ikke skal mere til. Da vi fandt fejlen brød vi ud i : ti små kinesere på højbro plads :-)


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster