Blinklys m.m.

Alm. snak
(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Blinklys m.m.

Indlægaf (udmeldt) C3 » 30. mar 2004, 22:25

Så oprandt den store dag hvor 1969 Vetten kunne hentes i Frihavnen og køres hjem ''på egne hjul'' - heldigvis i nogenlunde tørvejr. Stadig tør og sund af Californiens behagelige klima. Lakken skinner og rammen klinger af sundt stål...*S*

Nu skal den fordanskes, og jeg kom til at tænke på om den gule sidemarkeringslygte lige foran forhjulet evt. lovligt kan omstilles til sideblink? På den måde undgås at ødelægge karosseriet. Eller er der krav om at sideblink skal sidde bag forhjulene?

Hvad gør I med kørelys? Monteres lygter bag frontgrillen med seperat afbryder? Jeg vil helst undgå at køre med opklappede lygter i dagslys.

C3

JJ
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. nov 2002, 22:50

Re: Blinklys m.m.

Indlægaf JJ » 31. mar 2004, 13:25

Tillykke med det.

Du skal have sideblink på bilen, jeg tror ikke du kan benytte sidemarkeringslygterne til dette. Jeg kan ikke lige huske hvad reglerne sige om det.

Jeg bruger kun de smålygter foran til kørelys om dagen, jeg har dog også lavet det således at de ikke blinker, men er ikke sikker på det holder helt hvis jeg bliver stoppet.

Gæst

Re: Blinklys m.m.

Indlægaf Gæst » 31. mar 2004, 16:09

Ang. kørelys, kan du købe de her små halogenlamper der er beregnet til tågelys. Monter dem under  bilen, lidt vel langt tilbage så de ikke syner af noget, når man umiddelbart ser på den. Eftermonter et relæ der slukker disse når du åbner de alm. forlygter. Dette er godkendt af bilinspektionen.


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster