Kære Venner.
Det kan ikke siges tit nok, I skal huske at tjekke jeres benzin tilførsel inden I starter Corvetten op til foråret. Jeg har set et par eksempler, hvor en Corvette er brændt til jorden og jeg kunne have blevet den næste i rækken.
Efter at min bil kun har stået stille i små 3 måneder, skulle den lige startes op i går, min far stod ved siden af og kiggede ned i maskinrummet imens der blev fyret op i den og efter 5 sekunder i tomgang, begyndte benzinen at sprøjte over på ham. Jeg slukkede selvfølgelig bilen med det samme og her var udstødningsmanifolden og resten af motorrummet allerede pjasket ind i benzin.
Det kunne have gået helt galt, hvis jeg bare havde startet bilen og kørt en tur, så tænk over det, tjek jeres slanger en ekstra gang inden I drøner derudaf, det koster kun små 150kr for ny slange og benzinfilter.!
/Thomas..
Et godt råd
-
- Indlæg: 0
- Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32
Re: Et godt råd
lige præcis det samme skete for mig i sommers, bortset fra at jeg havde lukket motorhjelmen og nåede at køre 50 meter. Når jeg finder en ny motor kommer der metal benzinlinje i...
Vejledning i at lave sådan en...
http://lbfun.com/Corvette/Tech/vettetech_files/How%20to%20Build%20a%20Fuel%20Line.pdf
Vejledning i at lave sådan en...
http://lbfun.com/Corvette/Tech/vettetech_files/How%20to%20Build%20a%20Fuel%20Line.pdf
Re: Et godt råd
Errv jeg er glad for at du nåde at opdage det Thomas, Jeg har også prøvet noget lignede et par gange, helt utroligt heldigt at min bil ikke er brændt ned til grunden.
Første gang var med et af de glasbenzinfiltre som lækkede da glasset var revnet (at jeg kunne monetere sådannet et filter fatter jeg ikke idag)
Anden gang var svømmerhuset løst på en sprit ny kaburator.
Det er muligt at købe en komplet fuelline i stål/braided line til både delbrock, deamon og holley kaburatorer så man ikke selv behøver at fremstille en.
Jeg har selv vendt min fuelline om så den går bagud fra kaburatoren og ind igennem min blæserkasse, på de måde mindsker jeg varmepåvirkning af brændstoffet før det skal ind i kaburatoren og samtidig er chancen for brænd ved lækage minimeret.
Det kan dog kun lade sig gøre fordi jeg har monteret en elektrisk benzinpumpe bagest på bilen.
Første gang var med et af de glasbenzinfiltre som lækkede da glasset var revnet (at jeg kunne monetere sådannet et filter fatter jeg ikke idag)
Anden gang var svømmerhuset løst på en sprit ny kaburator.
Det er muligt at købe en komplet fuelline i stål/braided line til både delbrock, deamon og holley kaburatorer så man ikke selv behøver at fremstille en.
Jeg har selv vendt min fuelline om så den går bagud fra kaburatoren og ind igennem min blæserkasse, på de måde mindsker jeg varmepåvirkning af brændstoffet før det skal ind i kaburatoren og samtidig er chancen for brænd ved lækage minimeret.
Det kan dog kun lade sig gøre fordi jeg har monteret en elektrisk benzinpumpe bagest på bilen.
re:Et godt råd
Hej Piet
Det lyder interessant, kan du ligge billede ind, kunne godt tænke mig at se fuilline igennem din blæserkasse.
Mvh
Kim
- Anders #258
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
- Geografisk sted: Skælskør
Re: Et godt råd
Her er et eksempel på et færdigt kit - dog ikke i SS braidet line:
http://store.summitracing.com/largeimage.asp?part=RUS-641523&Prod=Russell+Complete+Fuel+System+Kits&img=rus-641523.jpg
Hvad er erfaringerne med disse kit, i forhold til en almindelig benzinpumpe? Er der nogen former for returløb/dosering fra pumpen, eller må man forvente et større forbrug end ved almindelig OEM setup? Og kan f.eks. ovennævnte kit monteres uden det store besvær, ellers skal man hen og ombygge/tilpasse benzintanken?
Piet, hvis du har billeder, er jeg også særdeles interesseret i at se, hvordan du har ført den gennem blæserkassen - det må alt andet lige give et langt mere ';clean look';, som også jeg efterstræber. (Og i øvrigt tak for svarerne i de andre tråde ;-)
Mvh. Anders
http://store.summitracing.com/largeimage.asp?part=RUS-641523&Prod=Russell+Complete+Fuel+System+Kits&img=rus-641523.jpg
Hvad er erfaringerne med disse kit, i forhold til en almindelig benzinpumpe? Er der nogen former for returløb/dosering fra pumpen, eller må man forvente et større forbrug end ved almindelig OEM setup? Og kan f.eks. ovennævnte kit monteres uden det store besvær, ellers skal man hen og ombygge/tilpasse benzintanken?
Piet, hvis du har billeder, er jeg også særdeles interesseret i at se, hvordan du har ført den gennem blæserkassen - det må alt andet lige give et langt mere ';clean look';, som også jeg efterstræber. (Og i øvrigt tak for svarerne i de andre tråde ;-)
Mvh. Anders
Re: Et godt råd
Godt råd!
Øh kommer lige til at dække på, hvordan er dækningen på veteranforsikringen omkring brand, er der krav udover at der skal være en brandslukkeri bilen ?
Martedal
Øh kommer lige til at dække på, hvordan er dækningen på veteranforsikringen omkring brand, er der krav udover at der skal være en brandslukkeri bilen ?
Martedal
Re: Et godt råd
Absolut godt råd..
Jeg har har selv oplevet det samme med komplet møre benzinslanger..
Jeg er faktisk duperet over at benzinen ikke brænder af manifolden. Mit benzin sprøjtede komplet udover en brændende varm udstødningsmanifold.
Skal der egentlig en gnist fra f.eks en dårlig tændrørshætte/flækket rændrør til, før der sker en antænding??
Ronaldo, det med et metalrør i stedet. Jeg er ikke sikker på at et rør nødvendigvis er mere sikkert. Metalrør kan også revne osv..
Claes..
Jeg har har selv oplevet det samme med komplet møre benzinslanger..
Jeg er faktisk duperet over at benzinen ikke brænder af manifolden. Mit benzin sprøjtede komplet udover en brændende varm udstødningsmanifold.
Skal der egentlig en gnist fra f.eks en dårlig tændrørshætte/flækket rændrør til, før der sker en antænding??
Ronaldo, det med et metalrør i stedet. Jeg er ikke sikker på at et rør nødvendigvis er mere sikkert. Metalrør kan også revne osv..
Claes..
Re: Et godt råd
dejligt at høre fra dig igen Piet
finnjeppe
finnjeppe
Re: Et godt råd
Hej Martdal. En 2 kg. brandslukker, så er vetten dækket i forsikring mod brand. ( du behøves kun at dække en gang) mvh. Per.
Hvem er online
Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster