Et godt råd

Alm. snak
Lysmand
Indlæg: 0
Tilmeldt: 4. mar 2005, 10:35

Et godt råd

Indlægaf Lysmand » 18. jan 2008, 11:37

Kære Venner.

Det kan ikke siges tit nok, I skal huske at tjekke jeres benzin tilførsel inden I starter Corvetten op til foråret. Jeg har set et par eksempler, hvor en Corvette er brændt til jorden og jeg kunne have blevet den næste i rækken.

Efter at min bil kun har stået stille i små 3 måneder, skulle den lige startes op i går, min far stod ved siden af og kiggede ned i maskinrummet imens der blev fyret op i den og efter 5 sekunder i tomgang, begyndte benzinen at sprøjte over på ham. Jeg slukkede selvfølgelig bilen med det samme og her var udstødningsmanifolden og resten af motorrummet allerede pjasket ind i benzin. 

Det kunne have gået helt galt, hvis jeg bare havde startet bilen og kørt en tur, så tænk over det, tjek jeres slanger en ekstra gang inden I drøner derudaf, det koster kun små 150kr for ny slange og benzinfilter.! 

/Thomas..

cab73
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. jul 2007, 08:45

re:Et godt råd

Indlægaf cab73 » 18. jan 2008, 11:46

Takker, will do...

Roald #606
Indlæg: 0
Tilmeldt: 5. apr 2006, 11:32

Re: Et godt råd

Indlægaf Roald #606 » 18. jan 2008, 12:12

lige præcis det samme skete for mig i sommers, bortset fra at jeg havde lukket motorhjelmen og nåede at køre 50 meter. Når jeg finder en ny motor kommer der metal benzinlinje i...

Vejledning i at lave sådan en...

http://lbfun.com/Corvette/Tech/vettetech_files/How%20to%20Build%20a%20Fuel%20Line.pdf

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Et godt råd

Indlægaf Piet » 18. jan 2008, 12:50

Errv  jeg er glad for at du nåde at opdage det Thomas, Jeg har også prøvet noget lignede et par gange, helt utroligt heldigt at min bil ikke er brændt ned til grunden.

Første gang var med et af de glasbenzinfiltre som lækkede da glasset var revnet (at jeg kunne monetere  sådannet et filter fatter jeg ikke idag)

Anden gang var svømmerhuset løst på en sprit ny kaburator.

Det er muligt at købe en komplet fuelline i stål/braided line til både delbrock, deamon og holley kaburatorer så man ikke selv behøver at fremstille en.

Jeg har selv vendt min fuelline om så den går bagud fra kaburatoren og ind igennem min blæserkasse, på de måde  mindsker jeg varmepåvirkning af brændstoffet før det skal ind i kaburatoren og samtidig er chancen for brænd ved lækage  minimeret.
Det kan dog kun lade sig gøre fordi jeg har monteret en  elektrisk benzinpumpe bagest på bilen.

kim l
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2007, 14:06

re:Et godt råd

Indlægaf kim l » 18. jan 2008, 16:47

Hej Piet Det lyder interessant, kan du ligge billede ind, kunne godt tænke mig at se fuilline igennem din blæserkasse. Mvh Kim

Brugeravatar
Anders #258
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21. jul 2004, 10:28
Geografisk sted: Skælskør

Re: Et godt råd

Indlægaf Anders #258 » 18. jan 2008, 19:33

Her er et eksempel på et færdigt kit - dog ikke i SS braidet line:

http://store.summitracing.com/largeimage.asp?part=RUS-641523&Prod=Russell+Complete+Fuel+System+Kits&img=rus-641523.jpg

Hvad er erfaringerne med disse kit, i forhold til en almindelig benzinpumpe? Er der nogen former for returløb/dosering fra pumpen, eller må man forvente et større forbrug end ved almindelig OEM setup? Og kan f.eks. ovennævnte kit monteres uden det store besvær, ellers skal man hen og ombygge/tilpasse benzintanken?

Piet, hvis du har billeder, er jeg også særdeles interesseret i at se, hvordan du har ført den gennem blæserkassen - det må alt andet lige give et langt mere ';clean look';, som også jeg efterstræber. (Og i øvrigt tak for svarerne i de andre tråde ;-)

Mvh. Anders

Martedal
Indlæg: 0
Tilmeldt: 28. apr 2007, 23:50

Re: Et godt råd

Indlægaf Martedal » 18. jan 2008, 19:45

Godt råd!

Øh kommer lige til at dække på, hvordan er dækningen på veteranforsikringen omkring brand, er der krav udover at der skal være en brandslukkeri bilen ?

Martedal

Claes
Indlæg: 0
Tilmeldt: 3. mar 2004, 12:38

Re: Et godt råd

Indlægaf Claes » 18. jan 2008, 20:42

Absolut godt råd..

Jeg har har selv oplevet det samme med komplet møre benzinslanger..

Jeg er faktisk duperet over at benzinen ikke brænder af manifolden. Mit benzin sprøjtede komplet udover en brændende varm udstødningsmanifold.

Skal der egentlig en gnist fra f.eks en dårlig tændrørshætte/flækket rændrør til, før der sker en antænding?? 

Ronaldo, det med et metalrør i stedet. Jeg er ikke sikker på at et rør nødvendigvis er mere sikkert. Metalrør kan også revne osv.. 


Claes..

Finnjeppe
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2005, 22:15

Re: Et godt råd

Indlægaf Finnjeppe » 18. jan 2008, 21:02

dejligt at høre fra dig igen Piet

finnjeppe

Gæst

Re: Et godt råd

Indlægaf Gæst » 18. jan 2008, 22:36

Hej Martdal.   En 2 kg. brandslukker, så er vetten dækket i forsikring mod brand. ( du behøves kun at dække en gang)  mvh. Per.


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster