Skift af servopumpe på 1984

Alm. snak
Gæst

Skift af servopumpe på 1984

Indlægaf Gæst » 17. mar 2004, 01:07

Hej :-)

Er der nogen, som har erfaring med demontering af rem-hjulet på servopumpen på en -84er. Den unbrako-bolt, som sidder midt i remskiven drejer blot - omend genstridigt - rundt, men der mangler ligesom modhold. Jeg har alle manualer til den, men der er ingen hjælp at hente.

ClausX
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. sep 2003, 11:08

Re: Skift af servopumpe på 1984

Indlægaf ClausX » 17. mar 2004, 03:08

Hej Morten,

Pas godt på her! Jeg ved ikke om der er forskel på power steering pumpen til en 84-er og en 75-er. Men på min 75-er har power steering pumpen også en unbracko-lignende åbning i navet, som jeg også FEJLAGTIGT troede var en bolt, der holdt remskiven på plads. Det er det ikke! Det er kun beregnet til prøvekøre pumpen når den er afmonteret.

Remskiven på 75-erens pumpe er presset på med utrolig lille tolerance og skal TRÆKKES af. De alm. aftrækkere jeg havde kunne slet ikke få greb i rillen på remskivens nav og jeg endte med at måtte fabrikere en selv. Genmontering af remskiven er ligeså besværlig - det kræver en bolt med korrekt gevind der skrues ind i remskivens aksel GENNEM det unbracko-lignende hul i remskivens nav. Herefter kan man presse remskiven på plads med en møtrik/underlagsskive.

Jeg kan ikke huske hvor jeg fandt løsningen, men mon ikke det var på CorvetteForum? 

Vettehilsen

Claus  

ClausX
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. sep 2003, 11:08

Re: Skift af servopumpe på 1984

Indlægaf ClausX » 17. mar 2004, 03:29

I fortsættelse of mit tidligere indlæg fandt jeg lidt mere om dette problem på CorvetteForum:

http://forums.corvetteforum.com/zerothread?id=402323

 

Vettehilsen

Claus


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster