Det er faktisk muligt at deltage i træf på prøveplader

Alm. snak
Finnray
Indlæg: 0
Tilmeldt: 19. okt 2004, 01:52

Det er faktisk muligt at deltage i træf på prøveplader

Indlægaf Finnray » 22. feb 2007, 14:43

I indlægget 'SÅ ER TILMELDING STARTET TIL CRUISE FOR A CURE' bliver der spurgt om  man kan få tilladelse til at deltage i træf på prøveplader. Flemming giver en glimrende vejledning i hvorledes man kan gøre dette ved at sige at man skal sælge bilen på træffet.

Men Registreringsbekendtgørelsen gør det faktisk helt lovligt at deltage i træf på prøveplader, hvis bilen er over 35 år gammel. Det fremgår af § 76 stk. 2 hvor der står:

Stk. 2. Løse prøveskilte kan endvidere udleveres til benyttelse på køretøjer,



a) der er registreret første gang for mere end 35 år siden, og som udelukkende skal anvendes af tekniskhistoriske grunde til lejlighedsvis kørsel.
Jeg talte i dag med politiet om dette og de bekræftede at et træf ville blive betragtet som en 'tekniskhistorisk' grund. Køretøjet skal dog være synet og godkendt i den pågældenden ejers ejertid for at reglen gælder

Så det er godt nyt til alle veterancorvetterne. Vi ses derude!

Link til Registreringsbekendtgørelsen:

http://www.kdak.dk/reglementer2007/registreringsbek_inkl_fremh_og_komm.pdf

 


Henrik Berg
Indlæg: 108
Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36

Re: Det er faktisk muligt at deltage i træf på prøveplader

Indlægaf Henrik Berg » 22. feb 2007, 16:20

Hej allesammen

Det er lovligt på prøveplader, men man skal huske på at man kun har ansvarsforsikring på bilen og der kan ikke laves kaskoforsikring på bilen.

Henrik

Lars #510
Indlæg: 0
Tilmeldt: 11. apr 2004, 19:17

Re: Det er faktisk muligt at deltage i træf på prøveplader

Indlægaf Lars #510 » 22. feb 2007, 18:49

så vil jeg gerne tilmelde 2 stk corvetter til Cruise for cure år 2032, hehe..

Mht til dette års cruise, må jeg lige vurdere om 'der er nogle potentielle købere', så jeg kan tage Grand Sporten med....


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 100 gæster