Spm om bevarende behandling af chassisramme og andre metaldele i undervognen

Alm. snak
Gæst

Spm om bevarende behandling af chassisramme og andre metaldele i undervognen

Indlægaf Gæst » 2. okt 2003, 22:30

Hej Vettevenner - jeg er den lykkelige nybagte ejer af 68er BB Cab.

Min endelige afgift blev 29.085. Depositum udgjorde 35.025, og jeg fik således kr.

5.940 retur, hvilket jeg egentlig har affundet mig med.

 

Mht. behandling af undervognen har jeg, i tidligere indlæg, set at der foreslås, at

rammen behandles med et tyndtflydende middel indvendigt. Hvilket middel kan I

foreslå?

På den udvendige side af rammen omtales muligheden af, at behandle med 2-komp.

maling i den oprindelige farve. Har nogen af jer gode erfaringer med dette, og hvilke

malinger/midler er der tale om?

 

Den tidligere debat om emnet ebbede tilsyneladende ud uden konklusion, hvor vidt

de nævnte metoder er hensigtsmæssige.

 

Min Vette er i fin stand. Undervognen er ubehandlet, og der er selvfølgelig en smule

overfladerust. Hvilken metode til afrensning vil I anbefale?

 

Håber ar høre fra jer.

 

Menge Vettehilsner

ck

 

 

david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: Spm om bevarende behandling af chassisramme og andre metaldele i undervognen

Indlægaf david » 4. okt 2003, 23:26

Hvis du har rammen helt seperat kunne du overveje at forstærke den efter fabriksanvisninger, den er f.eks. ikke fuldsvejset og på de tidlige rammer mangler der en forstærkning i hver side ved bagtøjet. Det er bagsiden af det område som er vist på billedet.

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Re: Spm om bevarende behandling af chassisramme og andre metaldele i undervognen

Indlægaf (udmeldt) C3 » 7. okt 2003, 02:18

Hvis man har gjort det store arbejde med at rammeløfte ( body lift ) og sandblæse - og evt. forstærke karosseriet -  det vrider sig en del når man fyrer den af - så ville jeg helt klart overveje sprøjtegalvanisering.

Jeg har særdeles gode erfaringer med sprøjtegalvaniserede undervogns dele. Laget er ret tykt i forhold til elektro galvanisering - og holder meget længe. Rammen bør males efterfølgende - men så står den også ualmindeligt flot. Jeg vil gætte på at man kan få en nøgen ramme sandblæst og galvaniseret for 6-9000 - ca.

C3


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster