Priser -> Mid America kontra Ecklers

Alm. snak
(udmeldt) Jesper Krarup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45

Priser -> Mid America kontra Ecklers

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 28. jul 2003, 23:23

Jeg vil bestille et Mid America katalog og prøve at sammenligne deres priser op imod hvad jeg har betalt for dele fra Ecklers i 2002 og 2003.

Jeg kan kun finde rabatsatserne fra Ecklers ved at sammenligne med hvad jeg tidligere har købt, men hvis jeg kun går tilbage til 2002 er det ihvertfald minimalt hvad priserne er steget - samtidigt vil der være en del forskellige varer at sammenligne med.

Jeg sætter et indlæg i forummet når jeg har fået kataloget fra Mid America og har lavet en præcis sammenligning mellem begge firmaers NETTO-priser.

ClausX
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. sep 2003, 11:08

Re: Priser -> Mid America kontra Ecklers

Indlægaf ClausX » 29. jul 2003, 03:17

Jeg foretog en sådan undersøgelse for præcis to år siden og sammenlignede katalogpriserne fra Eckler's, CorvetteCentral og Zip (jeg havde desværre ikke et katalog fra MidAmerica på det tidspunkt) på et stort udvalg af sammenlignelige(?) varer indenfor kategorierne: motor, bremser, interiør, emissionstumper, affjedring, specialværktøj, glasfiberdele m.m.

Jeg fandt, at Eckler's i de fleste tilfælde var billigere, varierende fra 2-20%. Der VAR varer, som de andre kunne sælge billigere (f.eks Delco vandpumpe, glafiber bagfjeder m.m.). Men, besparelsen på disse få varer kunne ikke hamle op med de 30% rabat hos Eckler's.

Situationen kan have ændret sig siden, men det er ikke mit indtryk at Eckler's har sat priserne voldsomt op. Til gengæld er kvaliteten på nogle af de varer Eckler's fører faldet, f.eks. styretøjsdele lavet i Indien! Uhadada.

Jeg synes det er vigtigere at få en vare af ordentlig kvalitet end at spare nogle få dollar, specielt når det gælder sikkerhedsudstyr, som bremser, styretøj m.m.

Og det er her, jeg synes det er blevet mere vanskeligt at vurdere udbuddet hos de forskellige postordre-firmaer. Beskrivelsen af varerne er simpelthen ikke fyldestgørende.

En prissammenligning er kun værdifuld hvis varens kvalitet er sammenlignelig!

Jeg påskønner din indsats, Jesper, ved at foretage en ny sammenligning mellem Eckler's og MidAmerika's priser og håber du vil/kan tage højde for ovenstående. I så fald ser jeg også frem til resultatet.

Vettehilsen

Claus



Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 95 gæster