Dankort til betaling - NO GO!

Alm. snak
Bursche
Indlæg: 107
Tilmeldt: 21. aug 2012, 10:10

Dankort til betaling - NO GO!

Indlægaf Bursche » 8. dec 2017, 21:28

Hej Bestyrelse,
Hvis man har en del penge på sin Dankort-konto, så er man ofte ikke specielt motiveret for at bruge det som betaling på internettet.
Jeg bruger altid et kreditkort, så man ikke kan lænse Dankortet ved hacking.

Måske har jeg misforstået bestyrelsens info, men det bør være muligt at overføre kontingentet via CCD-bankoverførsel med tilføjelse af medlemsnummer og navn.

De bedste Corvette-hilsener
Lars

1144
Indlæg: 113
Tilmeldt: 6. nov 2009, 08:07

Re: Dankort til betaling - NO GO!

Indlægaf 1144 » 10. dec 2017, 12:02

Bestyrelsen burde læse vedtægterne inden de satte det nye system i gang.

Ved at fremrykke betalingen til ultimo 2017 med betaling af kontingent for 2018 vil der i regnskabet fremkomme 2 gange indbetaling af kontingent i 2017 regnskabet. Dette er ikke er hensigtsmæssig når vi ser på udviklingen i klubbens egenkapital pr. 31.12.2017 som derved bliver pumpet kunstigt op.

Vedtægter for klubben §6
§ 6 Kontingent og hæftelse

Stk. 1 Foreningen opkræver 1 gang årligt kontingent hos foreningens medlemmer. Kontingentåret følger kalenderåret. Der betales fuldt kontingent ved indmeldelse i perioden 1. januar-31. juli og halvt kontingent i perioden 1. august-31. oktober. Ved indmeldelse i november/december betales 1 årskontingent, der dækker disse måneder samt det efterfølgende kalenderår. Kontingentet forfalder altid til betaling den 1. januar.
Stk. 2 Kontingent fastsættes for det efterfølgende kalenderår på den ordinære generalforsamling.
Stk. 3 Kassereren udsender indbetalingskort med angivelse af sidste rettidige betalingsdag primo året efter den ordinære generalforsamling.
Stk. 4 Foreningens bestyrelsesmedlemmer er kontingentfri, som påskønnelse af deres arbejdsindsats for foreningen. Foreningens eventuelle tillidsposter indrømmes samme kontingentfrihed
Stk. 5 Ved udmeldelse i løbet af kalenderåret skal der betales kontingent jfr. stk. 1. Der tilbagebetales ikke kontingent eller del heraf ved udmeldelse.
Stk. 6 Betales kontingent ikke rettidigt, ophører medlemskab uden videre varsel.
Stk. 7 Medlemmerne hæfter kun med indbetalt og forfalden kontingent. Dette forhold er ufravigeligt og kan ikke ændres ved kommende vedtægtsændringer eller generalforsamlingsbeslutninger.

De bedste hilsner
Gerda Riis #1144

Brugeravatar
C5Nissen
Indlæg: 31
Tilmeldt: 10. feb 2009, 23:36
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Dankort til betaling - NO GO!

Indlægaf C5Nissen » 10. dec 2017, 20:23

Hej Lars og Gerda

Jeg er ikke en del af bestyrelsen - men giver alligevel her en kort tilbagemelding på jeres indlæg, da jeg er en del af hjemmeside gruppen, og var i sin tid med til at tage beslutning om at ændre systemet, som en del af den daværende bestyrelse.

Først lige til Lars, vedr. Dankort betaling: Det er naturligvis stadig muligt at overføre kontingentbetalingen direkte til CCD´s kontingentkonto, desværre fremgår det ikke tydeligt af betalingssiden - det får vi ændret så der neden under Dankort betalingsknappen "Forlæng" bliver en mulighed for at afkrydse et felt, der viser at man betaler via bankoverførsel.
Her vil kontonummeret til CCD kontoen være opført, ligesom en henvisning om at man skal huske navn og medlemsnummer på bankoverførslen, så kassereren har mulighed for at få krydset medlemslisten af. Husk også at sætte kryds i feltet "godkender handelsbetingelserne"

Til Gerda:: Mht. dit indlæg omkring forkert kontonummer i handelsbetingelserne vedr. kontingentbetaling, så er det nu tilrettet - vi undskylder fejlen.

Hvad angår de vedtægtsmæssige overvejelser, så kan jeg jo huske at vi begge var med til at diskutere alternative opkrævningsløsninger i vores fælles bestyrelsestid, herunder online betaling, med baggrund i de meget høje omkostninger samt det store manuelle kontrolarbejde, der var ved den årlige udsendelse af girokort.
Opkrævningssystemet her blev vedtaget af den daværende bestyrelse, inden vi overhovedet gik igang med hjemmeside-udviklingen, og her har vi desværre ikke været opmærksomme på eventuelle konflikter med vedtægterne, som du nævner dem her.

Hilsen #1031-C5Nissen
Karsten Nissen
Corvettes-The Bad Boy Toy 8-)

1144
Indlæg: 113
Tilmeldt: 6. nov 2009, 08:07

Re: Dankort til betaling - NO GO!

Indlægaf 1144 » 10. dec 2017, 21:48

Ganske rigtigt har vi diskuteret online kontingentbetaling dengang jeg var medlem af bestyrelsen. Dengang blev det ikke gennemført med baggrund i at der ikke ville være en besparelse når vi skulle betale et ret anseligt beløb til udfærdigelse af et et nyt program samtidig med at der kom et årligt gebyr til mira og quickpay sat op mod det beløb som vi betalte til nets var der ingen besparelse.
Vedtagelse af ændret kontingentbetaling er vedtaget efter at jeg er stoppet i bestyrelsen.

Med venlig hilsen
Gerda Riis


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster