Synsregler for veteranbiler.

Alm. snak
(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Synsregler for veteranbiler.

Indlægaf (udmeldt) C3 » 3. jul 2003, 20:02

Der skal vist kun ske periodisk syn hvert 8. år for veteranbiler. Men hvordan er reglerne mere detaljeret? Hvis f.eks. en '69 er synet i år, og bliver veteran næste år hvornår skal den så synes næste gang?
Iøvrigt en god ordning, der yderligere gør det interessant at eje de mere end 35 år gamle vetter.
C3

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Synsregler for veteranbiler.

Indlægaf Piet » 3. jul 2003, 21:15

det er ikke korrekt, veteranbiler skal til syn hvert andet år, med mindre de er indregistreret første gang før 1958

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Synsregler for veteranbiler.

Indlægaf Piet » 4. jul 2003, 12:00

Hehe ja det er typisk for dansk lovgivning, den er ikke til at blive klog på, med hensyn til vægafgiften så er den kun en 4del på biler over 35år, jeg betaler kun 640dkr i vægafgift på min, men jeg ved med sikkerhed at bilen skal synes hvert 2år (desværre)
om reglen for 8års syn er rullende ved jeg faktisk ikke, så måske 1958 som jeg skrev nu er 1959 eller 60.
der er også kun mulighed for historiske korrekte nummerplader for biler som er væsentligt ældre end de 35år.

Gæst

Re: Synsregler for veteranbiler.

Indlægaf Gæst » 6. jul 2003, 06:52

Her er et svar fra www.bilsyn.dk vedr. veteran:

Der findes særlige regler for veteranbiler i sammenhæng med syn, vægtafgift og registreringsafgift. Definitionerne er forskellige.

I forbindelse med periodisk syn er særbestemmelser: Når køretøjet er registreret til veteranbilkørsel, skal det første gang til syn 40 år efter 1. registreringsdato og herefter hvert 8. år.

Det er således uden betydning, hvornår køretøjet sidst er synet. For at få omregistreret et køretøj til veteranbilkørsel, skal køretøjet være registreret 1. gang før 1. januar 1960. Oplysninger om vægtafgift på veteranbiler kan fås ved henvendelse til politiets motorkontor. Oplysninger om registreringsafgift på veteranbiler kan fås ved henvendelse til Told & Skat.


Med venlig hilsen

Statens Bilinspektion


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster