At hente C3 i USA

Alm. snak
tojen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. okt 2016, 09:12

At hente C3 i USA

Indlægaf tojen » 12. jan 2017, 20:30

Hej alle
Jeg meldte mig ind i klubben sidste år i håb om, at jeg kan få gavn af andre medlemmers erfaringer med selv at hente en bil i USA. Jeg har i mange år haft en drøm om, at finde og hente en C3 i USA. Denne drøm er nu så aktuel, at det skal være i løbet af i år. Derfor håber jeg på, nogen af jer vil give undertegnede nogle gode tips omkring ting som: forhandler, privat køb, hjemtransport og betaling. Det er lige de ting jeg tænker på med der kan sagtens være andre.
Mit udgangspunkt i bilens stand er, at det skal være en jeg hen over et par vinter kan få sat i stand, så altså ikke en der står funklende fin.

På forhånd tak for hjælpen
MVH Torben, 1627.

Gert Andersen_
Indlæg: 0
Tilmeldt: 9. jun 2011, 10:36

Hej Torben Du skal være meget

Indlægaf Gert Andersen_ » 13. jan 2017, 13:28

Hej Torben
Du skal være meget velkommen i klubben.
Med den nuværende dollarkurs, og de stigende priser på Corvetter i USA, er det spørgsmålet om det ikke både vil være billigere, lettere og hurtigere at finde en bil i Danmark eller evt Sverige.
Der er da en del biler til salg både på vores hjemmeside, og på Smallblock.
Med hensyn til at finde bil i USA, og hjemtransport, har jeg selv ingen erfaring, men nok andre i klubben der kan være behjælpelig.
Gert

Allan-2506
Indlæg: 0
Tilmeldt: 17. jan 2013, 08:45

Hej Torben, som Gert skriver,

Indlægaf Allan-2506 » 13. jan 2017, 13:35

Hej Torben, som Gert skriver, vil jeg også anbefale at finde en her i DK, der er nok at vælge imellem.
Go' jagt, Allan

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

At købe en Corvette er

Indlægaf Piet » 13. jan 2017, 14:48

At købe en Corvette er som udgangspunkt det samme som ved ethvert andet brugtbilkøb, man skal kigge sig godt for og gerne alliere sig med en eller flere med erfaring inden for den type bil man ønsker sig til at hjælpe med en inspektion.
C3 Corvetter har ofte masser af problemer og skavanker precis som alle andre biler på den alder, der hvor man ofte får mest for pengene er ved at købe en bil som tidligere ejer har brugt en masse timer/penge på.

Uanset dit budget så er de største fælder ofte dem man ikke kan se med det blotte øje, jeg vil her opremse et par stykker af dem som du bør tjekke.
1. Rust i birdcage & ramme dette er essentielt at få tjekket
2. glasfiber tilstand, tjeck glasfiberen for satørre skader, det gøres ofte ved at kigge i inderskærme ol. større skader er ofte ikke korrekt repereret og det kasn få grimme følger for lakken overtid eller ved en omlakering.
3. drivline vær opmærksom på standen af motor, gearkasse og bagtøj da det alt sammen er dyrt at renovere eller udskifte.
4. stand af interiør, her tænker jeg på revnet og flosset interiørdet er yderst kostbart at udskifte interiørdele.

disse ting er efter min vurdering de vigtigste at holde øje med.

Jeg vil som det sidste også opfordre dig til at kigge markedet herhjemme igennem før du køber da du ofte kan spoare mange penge iforhold til at købe i USA som det ser ud lige nu.

tojen
Indlæg: 5
Tilmeldt: 3. okt 2016, 09:12

Tak for jeres input. Jeg

Indlægaf tojen » 1. feb 2017, 21:01

Tak for jeres input. Jeg kikker meget på hvad der er til salg i DK, men det er typisk istandsatte biler, og det er jo det jeg gerne selv vil gøre. Der er nu noget tilfredsstillende ved selv at have klargjort sin bil. Jeg tror også jeg har droppet USA indtil videre, da jeg synes alting er lidt uvis med D T ved roret:-)
Jeg prøver at udvide horisonten til nabolandet.
/Torben

Henrik Savkov
Indlæg: 0
Tilmeldt: 13. jul 2012, 13:55

Hej Torben. Jeg har lige fået

Indlægaf Henrik Savkov » 14. feb 2017, 19:10

Hej Torben.

Jeg har lige fået en 76ér hjem fra USA.
Jeg købte ved Michael Riecken, som renoverer gamle amerikaner biler.
Jeg kan anbefale ham 100% og det er et spørgsmål om tillid, jeg var gennem en del som ikke ville sende billeder af undervogn bl.a. og mange var utålmodige.
Han har en side på Face Book.: Xtc Automotive
Måske han kan være behjælpelig med at finde en god bil :0


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster