En kedelig oplevelse med min C6 Pace Car.

Alm. snak
73Corvette
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. sep 2006, 05:48

En kedelig oplevelse med min C6 Pace Car.

Indlægaf 73Corvette » 6. okt 2016, 23:05

Vi var til træf på Sjælland: Efterårsmønstring øst 2016.
Vi var to par som var kørt over til ?Djævleøen? om lørdagen, fordi vi ville være med fra morgenen, altså med morgenmad, og være klar og udhvilet til at deltage hele dagen.
Vi havde afbestilt morgenmad på hotellet, fordi vi skulle have morgenmad på ?Amgros?.
Så da vi skulle køre fra hotellet ville Corvetten ikke starte, den er nøglefri og har en knap som man skal trykke på og så starter den men det gjorde den ikke denne gang. Jeg prøvede nogle gange men den ville ikke starte, hvad gør man så?
Vi måtte jo se i motorrummet og åbnede motorhjelmen. Jeg gik ud af Corvetten og lukkede døren, det skulle jeg ikke have gjort, fordi da blev dørene låst, nøglen lå inde i bilen ved siden af gearstangen, så vi kunne ikke låse dørene op og komme ind i bilen men motorhjelmen var da heldigvis åben.
Vi må ringe til Falck og det blev gjort. Efter c. 40 minutter kom Falck og manden sagde, det er ikke så tit vi ser sådan en bil.
Falckmanden prøvede at få en ståltråd ind ved vinduet for at få fat i nøglen og så gik alarmen i gang, det er ikke så skønt at stå på en parkeringsplads ved et hotel kl. 8.30 med en alarm der hyler ad helv?.til. Alarmen hylede c. 1 minut og så en pause og så gik alarmen i gang igen, det gjorde den 4 gange, så blev kablet til batteriet afmonteret. Det var en god ide for er der ikke noget strøm på bilen så bliver dørene låst op. Vi satte kablet på batteriet og prøvede at starte og det gjorde den, dagen var redet. Vi skulle have noget benzin på bilen og da vi skulle starte igen ville den ikke starte. Kablet blev afmonteret, monteret igen og bilen ville starte.
Vi kom hjem og bilen ville ikke starte hver gang den skulle, så den måtte på værksted og blive repareret.
Jeg havde hørt fra Eli (kartoffelavler) at han havde haft sin Corvette hos: Per Andersen i Herning, så ham ringede jeg til.
Ved du hvad en Corvette er for en bil ? Det gør jeg, var hans kommentar.
Ved du hvad en Corvette fra 2008 en for en bil ? Det gør jeg, var hans kommenter.
Jeg kørte Corvetten om til ham og det tog c. 20 minutter så vidste han hvad der var galt med bilen.
Det var den relæ som låser ratlåsen der var noget galt med, viste hans computer.
Det er ikke så tit den går i stykker så der var kun 1 til salg i Europa, den var i Sverige og kostede 9100 kr. Det var for mange penge så den blev bestilt i USA. Det tager lidt tid med varer fra USA så relæet er blevet monteret i dag og det virker, pris fra USA var 5400 kr.
Så blev jeg er igen en glad Corvette-ejer.
Vette hilsen Knud Erik

Ps. Per´s Speedshop
Teglvænget 133A
7400 Herning
Er et værksted jeg vil anbefale hvis der er problemer med Corvetten, de har arbejdet med amedrikaned biler i mange år.

Brugeravatar
Finn #105
Indlæg: 128
Tilmeldt: 20. feb 2005, 16:32

Så blev en træls historie

Indlægaf Finn #105 » 7. okt 2016, 13:37

Så blev en træls historie til en go historie.
Nu ved vi så, at der er en god Corvette-smed i Midtjylland.
Og rart at vide Pace Car-Corvetten er i orden når foråret kommer.

Vi ses

Finn #105:coolgleamA:

Henning#719
Indlæg: 100
Tilmeldt: 1. dec 2007, 19:42

Hej Knud Erik Tak for den

Indlægaf Henning#719 » 7. okt 2016, 17:19

Hej Knud Erik
Tak for den længe ventede historie, det er rart at vide at der også findes en ordentlig mekaniker i Herning.
I nåede da det meste af Efterårsmønstringen, vi sees derude i 2017 :auto:
De bedste Vette-hilsner
#0719 Henning Vejrup

Spoleormen
Indlæg: 78
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

Det havde været billigere med

Indlægaf Spoleormen » 7. okt 2016, 17:58

Det havde været billigere med en afbryder til strømmen,men nok ikke så kønt

(udmeldt) C3
Indlæg: 151
Tilmeldt: 20. feb 2004, 01:27

Godt at høre. Vi undrede

Indlægaf (udmeldt) C3 » 9. okt 2016, 09:42

Godt at høre. Vi undrede os noget da vi så Jer stå på Kongevejen i søndags, men det var så forklaringen. Fint at det blev repareret for en tålelig pris.

Jan & Anna

Sangild
Indlæg: 51
Tilmeldt: 13. feb 2013, 16:38

Jeg kan kun give mine

Indlægaf Sangild » 9. okt 2016, 11:04

Jeg kan kun give mine bedste anbefalinger for rep og eftersyn af corvetten til Pers Speedshop i Herning
Jeg har brugt ham siden jeg fik min første corvette i 2012

Han har tester mm der skal til for at service også nyere corvetter. Jeg har haft en par problemet med c6 årgang 08 ang gear skift mm
Det har han løst meget hurtigt til ok pris

mvh

Erik Sangild


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster