Problemer med C6

Alm. snak
C4JOY1
Indlæg: 44
Tilmeldt: 9. apr 2008, 01:09

Problemer med C6

Indlægaf C4JOY1 » 6. maj 2016, 14:13

Hej C6 ejere
Er der nogen af jer der har erfaringer med el problemer i jeres C6ere. Jeg har fornyligt oplevet at købe(lease) en C6 og på første tur i klubregi startede problemerne. Da bilen blev slukket under et kaffebesøg ville den ikke starte igen, den kom i gang ved starthjælp. Efterfølgende dukkede en masse fejl op i display, hvilket en del kyndige sagde var et kendt problem når bilen manglede strøm. Jeg har nu skiftet både batteri og generator uden at det har hjulpet så mit næste bud er ECM/PCM, men computere til bilen er ikke billige, så nu vil jeg høre om nogen har gode ideer inden jeg kaster mig ud i det projekt. Sekundært vil jeg høre om nogen er jer kender en i Danmark som er 100 meter mester i elektronikken på en C6er, jeg tænker at velmenende amatører kan gøre større skade end gavn. Bilen er fra 2005.
vh
Leif

Johansen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:44

Min fars C6'er var udsat

Indlægaf Johansen » 6. maj 2016, 17:02

Min fars C6'er var udsat for samme "fornøjelse" til forårsmønstringen.
Der er nu skiftet batteri - og den lider stadig af at der (åbenbart) ikke er strøm nok til at skifte gear.

Så jeg er lige med på en 'lytter' her.

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Hej begge 2. Det er et

Indlægaf Mozart » 6. maj 2016, 17:18

Hej begge 2.
Det er et alment kendt sygdom de får. Min C5 har skabt sig sådan en enkelt gang. Rigtig øv øv
Men Christian fra US-Pitstop på Fyn kan fixe computeren og nulstile alle fejlkoderne. Evt. putte dem i depot.
Han har licens fra GM til det og har det rigtige udstyr med samtlige koder, og der er altså mange !
Mit råd: Lav en aftale med ham, og få dejlig ro bag rattet. Christian 2321 1200
Held med det til jer begge
Hilsen
Niels Mozart # 1326

Ole Christensen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 21. dec 2011, 17:35

Hejsa leif 1 Er den stadig

Indlægaf Ole Christensen » 6. maj 2016, 17:42

Hejsa leif

1 Er den stadig helt "død"?
2 Er det nye batt. fuldt opladet med de rigtige amp. da den bruger eget energi i opstart.
3 Er det i orden prøv at tage minus kabel af, og montere igen efter par minutter. så nulstiller boxs sig igen.
4 Er batterierne skiftet i din fjernbetjening, de holder c.2 år (Key non fob detecive)
5 hvilken koder for du? en fejl kode kan udløse flere. Bliver den rettet kan resten forsvinde eller nulstiles.

Johansen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:44

Efter en tur forbi US

Indlægaf Johansen » 16. maj 2016, 02:31

Efter en tur forbi US Pitstop, nulstilning af af fejlkoder, og bypass af et kredsløb i gearskiftet har min fars kørt fint (indtil videre!)


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster