CCD-Nyt 2-2015

Alm. snak
(udmeldt) Jesper Krarup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45

Hej Mozart, godt indspark. At vi

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 11. nov 2015, 22:42

Hej Mozart, godt indspark.
At vi har en dygtig fotograf viser bare hvor vigtigt det er at man planlægger fotograf og skribent ind i alle arrangementer.
Når træffet er ovre og lysene slukkede, så er der ingen der gider slavearbejdet med at skrive en ordentlig tekst om hvad der er sket.... >:o(

Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

Hej Mozart, godt indspark. At vi

Indlægaf Allan#373 » 12. nov 2015, 07:51


Hej Mozart, godt indspark.
At vi har en dygtig fotograf viser bare hvor vigtigt det er at man planlægger fotograf og skribent ind i alle arrangementer.
Når træffet er ovre og lysene slukkede, så er der ingen der gider slavearbejdet med at skrive en ordentlig tekst om hvad der er sket.... >:o(


Jeg er bange for, du rammer lige spot on der Jesper.
I fremtiden bør det nok være et krav til arrangører af træf, at skrive en artikel incl. billeder til bladet , eller finder en person der kan/vil.
Vi har faktisk noget sådant til sommertræffet, men det bliver ikke overholdt / håndhævet.
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

C4JOY1
Indlæg: 44
Tilmeldt: 9. apr 2008, 01:09

Hej Allan Nu syntes jeg du

Indlægaf C4JOY1 » 13. nov 2015, 19:54

Hej Allan
Nu syntes jeg du strammer den, har selv været med til at arrangere flere træf og hvis jeg nu bliver mødt med kravet om at når vi har arrangeret et træf med hvad der dertil hører, skal vi til at lave en artikel om det, så tror jeg det bliver det sidste træf jeg er medarrangør af, det skal være frivilligt som resten jo er det.
Vh
Leif

usa1#137-841
Indlæg: 0
Tilmeldt: 29. sep 2003, 00:20

Er det ikke svært nok

Indlægaf usa1#137-841 » 13. nov 2015, 19:56

Er det ikke svært nok i forvejen at skaffe arrangører, det bliver da ikke nemmere hvis de også skal tvinges til at skrive en artikel bagefter.
Det burde være dem der mener at de gør en indsats ved bare at tilmelde sig der burde tilbyde at lave en artikel.

Glad Vette hilsen fra
Flemming.

Lolk
Indlæg: 71
Tilmeldt: 28. nov 2004, 20:42

Hvis der mangler en til

Indlægaf Lolk » 14. nov 2015, 08:47

Hvis der mangler en til at skrive artikler efter CCD træf, vil jeg gerne melde mig som frivillig skribent, ved de træf jeg selv deltager i. Bare giv mig et pray så starter jeg kuglepennen.
Mvh lolk

(udmeldt) Jesper Krarup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45

Nu skal vi jo ikke

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 14. nov 2015, 10:29

Nu skal vi jo ikke gøre det værre end det er..... :coolgleamA:

Det bør høre med til at arrangere et træf e.lign., at man sørger for der bliver taget billeder og skrevet en tekst til CCD-nyt.
Det betyder ikke at man som arrangør selv skal skrive teksten - som arrangør laver man jo heller ikke selv maden eller reder sengene til de der overnatter, vel...??
Det er min erfaring at det er nemt at finde en skribent blandt deltagerne, man skal bare huske at få en aftale på plads inden arrangementet, ikke efter.

C4JOY1
Indlæg: 44
Tilmeldt: 9. apr 2008, 01:09

Jamen Jesper Det hele er så

Indlægaf C4JOY1 » 14. nov 2015, 10:46

Jamen Jesper
Det hele er så nemt, det er derfor folk står i kø for at blive medlem af bestyrelsen, være arrangør og vi drukner jo i indlæg fra medlemmer så vi bliver nødt til at udvide antallet af blade. Så vågnede jeg op til den virkelige verden og konstaterede at med over 700 medlemmer så er det nok alligevel ikke nemt. Det skal ikke opfattes som en bøvs, men vær nu lidt realistisk. Dem der gider lave noget for klubben skal vi ikke ramme med krav men være glade for at der er en aktivitet. Samtidig vil jeg så fyre en salut af til de semiaktive medlemmer, lad være med at brokke jer over alt muligt så gør dog selv noget selv.
vh
Leif

(udmeldt) Jesper Krarup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45

Hej Leif, Jeg syntes godt vi

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 14. nov 2015, 16:06

Hej Leif,
Jeg syntes godt vi kan diskutere hvordan vi skaffer bedre indhold til bladet, uden det samtidig er en kritik af det store arbejde du og andre har lagt i at arrangere diverse aktiviteter. Det arbejde er jeg taknemmelig for, tak for det.
Jeg påpeger bare at det konkrete problem med tekster til bladet kan løses uden arrangørerne får ekstra arbejde ud af det.

Prøv at bladr rundt i de gamle numre af CCD-Nyt der ligger på sitet. Du vil se adskillige år med 4 blade/år, du vil se at undertegnede har været redaktør på mange af dem (16 stk. tror jeg), du vil se at jeg har arrangeret træf og du vil se at bladene indeholder udførlige tekster fra de træf.
Så overvej trods alt om jeg kan have en pointe... :thumbs:

Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

Hvis der mangler en til

Indlægaf Spoleormen » 15. nov 2015, 08:42


Hvis der mangler en til at skrive artikler efter CCD træf, vil jeg gerne melde mig somfrivillig skribent, ved de træf jeg selv deltager i. Bare giv mig et pray så starter jeg kuglepennen.
Mvh lolk

Du er hermed taget på ordet
glæder mig til at samarbejde med dig:w:

Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

[QUOTE=Jesper Krarup;64044 Fed artikel om ombygning

Indlægaf Spoleormen » 15. nov 2015, 10:08

[quote=Jesper Krarup;64044

Fed artikel om ombygning af autocamper, meget, meget gennemført projekt som man må tage hatten af for.
.. også lærerigt at læse historien om 'Skat' og mig - for de som påtænker at importere er det godt lige at få et tips til hvad man skal være forsigtig med.
... og så er det et hamrende fedt billede nederst på side 35, 'Det rette lys'. Lyset og bilens farve spiller godt sammen, kunne kun blive bedre hvis det også havde været skarpt - og så er vi vist tilbage ved Allans suk overbilledkvaliteten.... >;o)

Til slut lige min sædvanlige anke:
Det er ikke fedt at bladet kun kommer to gange om året, så man sidder i november og læser om forårstræf eller om en generalforsamling der er rullet af stablen i april - det er 7 måneder siden..!!
Bladet burde udkomme 4 gange om året som tidligere, så det har en rimelig aktualitet og så der kommer mere læsestof henover året. Jeg husker fra min egen tid som redaktør at den bedste motivator for en skribent er, at han kan se hans (M/K) indlæg i bladet rimeligt hurtigt efter det er skrevet, det du'r ikke at det ligger og samler støv et halv-års tid inden det ryger i trykken og man får 'belønningen' for at have slidt med at skrive det.
Just my two cents men overordnet set et stort tillykke til Palle med en god start og tak for et godt blad.


Ja med hensyn til billedet på side 35 kan jeg fortælle at det billede er taget med et prof kamera og fejler ikke noget,
billedet hængende på min egen væg forstørret til 60x80 cm og er knivskarpt.

Hvis bladet skal udkomme mere end 2 gange om året bliver skal der også indsendes noget mere materiale. Suk der er INTET. kommet til det næste blad hverken billeder eller text. Der har været 2 store træf og et lille her i efteråret og ingen har sendt noget.
Så den med fire blade ville være noget med tomme sider eller vi kunne spørge ovre i Mustang klubben om de evt. Ville skrive i vores blad.


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster