CCD-Nyt 2-2015

Alm. snak
Brugeravatar
Allan#373
Indlæg: 68
Tilmeldt: 13. apr 2004, 10:37
Geografisk sted: Thisted

CCD-Nyt 2-2015

Indlægaf Allan#373 » 3. nov 2015, 17:42

Så dumpede bladet i postkassen.
Det har naturligvis været en udfordring for vor nye editor Palle Hoe, at skulle lave sit første blad. Bladet er et par uger forsinket, - ja, det er meget forståeligt med en ny mand ved roret. Til gængæld tror jeg, at alt hvad der skulle i bladet, er kommet med!! :hurray:
Der har været problemer med vor ftp-server, så Palle har brugt DropBox sammen med trykkeriet, jeg har til gengæld har haft en del problemer med DropBox. :banghead:
Jeg er overbevist om, at næste blad glider glat gennem Palles kyndige hænder.:thumbs:
I øvrigt er Palle skuffet over skrivelysten hos medlemmerne. Det er ikke et problem at finde billeder fra et træf, men at få "nogen" til at skrive nogle linier, eller bare en tekst til billederne, det er næsten umuligt. :willy_nilly:
Kan det ikke gøres bedre?

Så til det store hjertenssuk BILLEDER
Trykkeriet har flere gange nævnt, at billedkvaliteten generelt er af dårlig kvalitet. De giver mobilen skylden, og jeg er nok nødt til at give dem ret.
Det kan godt være din mobil er opgivet til x-antal pixels, men er den sat til max. i indstillingen?
Det er helt klart, at de billeder der er taget med et "rigtig" kamera er betydelig skarpere, end billeder taget med mobilen, og mobilbilleder egner sig ikke til at forstørre op. Som eksempel kan nævnes det lille billede på forsiden (ikke forstørret men "savtakket") og Birgit og Morten side 19.
Trykkeriet har i øvrigt brugt meget tid i photoshop, for at få billederne til at se fornuftige ud.

Til sammenligning vil jeg gerne nævne billedet af Grønærten side 4, der er taget med et "rigtigt" kamera. Jeg vil også godt vædde på (uden at vide det) at billedet af årets medlem Benny, IKKE er taget med en mobiltelefon.

Nu skal alt dette jo ikke opfattes som et surt opstød, det er blot hvad jeg hører fra trykkeriet, der naturligvis gerne vil levere et flot blad.
Vi vil naturligvis meget gerne som altid, have masser af billeder til bladet. Men tænk over næste gang du skal til træf eller lignende, om du ikke stadig har dit digitale kamera liggende, så brug det, om ikke andet så for bladets skyld, - ja jeg ved godt, det fylder lidt mere end mobilen, men..

Jeg er med på en spøg:
Tag 2 NØJAGTIG ens billeder, et med mobilen og et med digitalt kamera. Så vil jeg sende dem til trykkeriet til bedømmelse.

Alt dette sagt bare fordi jeg synes det er synd med uskarpe billeder i bladet.
Mvh
Allan
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti

Henrik Berg
Indlæg: 108
Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36

Palle kunde også prøve at

Indlægaf Henrik Berg » 3. nov 2015, 18:41

Palle kunde også prøve at sende et billede til mig som trykkeriet ikke har kunne trykke pænt. Så kan jeg prøve at optimere det så kan vi se om det er billede kvaliteten der ikke er god nok eller trykkeriet.

Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

Hej Henrik du er hermed taget

Indlægaf Spoleormen » 5. nov 2015, 14:46

Hej Henrik
du er hermed taget på ordet.
Til alle de andre i klubben Send nu noget Helst nu og ikke 2 timer før bladet skal i trykken
mangler nogle ting fra de 2 sidste træf. Billeder ( helst gode ). Så henrik ikke skal lave for meget
Så skulle den ged være barberet

Henrik Berg
Indlæg: 108
Tilmeldt: 19. apr 2006, 19:36

Palle det jeg mente var

Indlægaf Henrik Berg » 5. nov 2015, 17:41

Palle det jeg mente var du kunne sende mig nogle billedfiler af de billeder der var dårlige i dette blad. Så kunne vi se om det er trykkeriet der er dårlig eller billedkvaliteten som folk sender.

Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

Ja ok sådan opfattede jeg

Indlægaf Spoleormen » 6. nov 2015, 13:30

Ja ok sådan opfattede jeg ikke dit indlæg, så jeg håber da vi kunne finde nogle andre senere
og hvis du har nogle billeder liggende som vi kan smide i det næste blad ville det være fedt,
dette gælder selvfølgelig også alle andre der evt. skulle have lidt billeder og tekst liggende.
Mangler noget fra de 2 efterårstræf

Spoleormen
Indlæg: 80
Tilmeldt: 30. sep 2009, 08:22
Geografisk sted: Kokkedal

Iøvrigt med hensyn til billedkvalliteten

Indlægaf Spoleormen » 6. nov 2015, 13:44

Iøvrigt med hensyn til billedkvalliteten syntes jeg inderst inde ikke det gør så meget da det er selve motivet der
interessant, hvis man vil se perfekte billeder af bilerne er der masser af dem på nettet.
Hvis det drejer sig om dem der kører dem "alså bilerne" er det nu engang imellem nok bedre at de er lidt utydelige så man ikke
kan se alle rynkerne/alderen "oversat alle de andre ".
Til formandens omtale af billedet på side 19 med Morten og Birgit mener jeg at det er vigtigere at motivet er morsomt og derfor ikke behøver at være skarpt, dette er nok et af de mest sjældne billeder der er taget og vil sikkert aldrig kunne tages igen da Birgit ALDRIG kommer til at sidde på den plads igen.

(udmeldt) Jesper Krarup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45

Sikken da et flot blad,

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 6. nov 2015, 21:18

Sikken da et flot blad, super godt gået Palle.

Min egen 427 '68er holder mest i garagen.
Fruen og jeg kørte 50 km i den i 2014 og nåede op på 35 km her i 2015, så bær over med at der ikke kommer en spændende artikel med billeder osv. fra min side.
Jeg har tænkt på om der er et generelt Corvette-relateret emne man kunne skrive en artikel til bladet om, men kan ikke lige komme efter noget der ikke allerede har været bragt.
Nogen der har et godt indspark..??

Ref. Allans suk over billedekvaliteten, så ville det være dejligt med billeder i bedre kvalitet men bliver vi for krævende så er resultatet bare at der kommer endnu mindre ind. Istedet kan det tilrådes at udnævne en 'frivillig' deltager i et arrangement til fotograf, og så aftale han tager en røvfuld billeder med et rigtigt kamera.
Det samme gælder med at finde en som kan skrive teksten - det skal gøres inden arrangementet, ikke efter.
Forhåndsaftaler med fotograf og skribent er lige så vigtige som alt andet når man tilrettelægger et arrangement og er der ikke udpeget en skribent, er planlægningen ikke gjort ordentligt - med al respekt for det store arbejde der er lagt i planlægning af årets træf og arrangementer.

Fed artikel om ombygning af autocamper, meget, meget gennemført projekt som man må tage hatten af for.
.. også lærerigt at læse historien om 'Skat' og mig - for de som påtænker at importere er det godt lige at få et tips til hvad man skal være forsigtig med.
... og så er det et hamrende fedt billede nederst på side 35, 'Det rette lys'. Lyset og bilens farve spiller godt sammen, kunne kun blive bedre hvis det også havde været skarpt - og så er vi vist tilbage ved Allans suk overbilledkvaliteten.... >;o)

Til slut lige min sædvanlige anke:
Det er ikke fedt at bladet kun kommer to gange om året, så man sidder i november og læser om forårstræf eller om en generalforsamling der er rullet af stablen i april - det er 7 måneder siden..!!
Bladet burde udkomme 4 gange om året som tidligere, så det har en rimelig aktualitet og så der kommer mere læsestof henover året. Jeg husker fra min egen tid som redaktør at den bedste motivator for en skribent er, at han kan se hans (M/K) indlæg i bladet rimeligt hurtigt efter det er skrevet, det du'r ikke at det ligger og samler støv et halv-års tid inden det ryger i trykken og man får 'belønningen' for at have slidt med at skrive det.
Just my two cents men overordnet set et stort tillykke til Palle med en god start og tak for et godt blad.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Rigtigt som Jesper skriver er

Indlægaf Tommy » 9. nov 2015, 21:31

Rigtigt som Jesper skriver er det mobilens skyld med de dårlige billeder, det er meget muligt at mobilen har flere pix end det gamle camera men mobilen mangler focus samt man sender fra mobilen hvilket betyder at billedet mange gange er reduceret ned til 25 kb, hvis i har bemærket det er der begyndt at dukke proff fotografer op til div træf men de kan jo ikke være alle de rigtige steder på en gang. Det er muligt det ikke betyder så meget, men lidt ærgeligt er det jo når man ser sig selv og bil på et dårligt foto, men hvad gør vi ?

Og Jesper du kunne jo lave et indlæg om hvor frustrerende det er at have sådan en Corvette til at stå og optage plads i garagen.

Mozart
Indlæg: 112
Tilmeldt: 15. jul 2012, 02:20

Hej Tommy og Jesper Jeb, det

Indlægaf Mozart » 11. nov 2015, 13:04

Hej Tommy og Jesper
Jeb, det er rigtig ærgeligt med en fed Corvette i en dårlig gengivelse !!
Men, Jesper, vi har faktisk en prof. fotograf tilknyttet CCD. Det er Mads Bødker som har det rigtige udstyr, og ikke mindst "øje"
for de mange fine detaljer. Han er dygtig, rigtig dygtig, og da han også er min ven, og er vild med vores biler (men ønsker sig en C5)
kommer han gerne og skyder løs. Jeg har brugt ham nogle gange. Han tog over 300 billeder da vi havde et træf med hele Danmarks
lille Jesper i Rebild, hvor han holdte Progediatræf. Jeg fik ham også med da Benny afholdt et novembertræf i Vejle.Alle foto kunne
frit ses via Drop Box, og de er af fremragende kvalitet. Så, kvalitetsfotografer har vi et sted derude. De vil bare gerne spørges, og Mads
f.eks. er stolt af hans håndværk. BT og Ude & Hjemme brugte eksempelvis foto´s fra hans serie i Rebild.
Bare kontakt mig, når det har interesse. Mads var også tilstede ved Skandinavisk i Aalborg.
Vettehilsen
Niels Mozart #1326

(udmeldt) Jesper Krarup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45

God idé Tommy men det

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 11. nov 2015, 22:39

God idé Tommy men det er ikke spor frustrerende.... >:o)
Jeg kører MC når det er muligt, Vetten er til når fruen vil en tur på havnen og have en sommer-soft-ice eller når en medarbejder har en unge der skal konfirmeres.
Så den står fint hvor den står.... >;o)


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster