Problem med den GULE

Alm. snak
Hesel
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. nov 2010, 17:01

Problem med den GULE

Indlægaf Hesel » 15. sep 2014, 21:38

:noide:Hej Corvette drenge jeg har fået et problem med min Vette. Når jeg skal ud og køre starter den fint uden problemer, men så når den er blevet godt varm og jeg skal holde i lyskrydset så går den ud. I starten var den nem at starte igen, men nu er den blevet mere besværlig at få igang og så skyder den også og halter lidt. Og så når den er blevet kold igen så starter den uden problemer igen og går fint lige til den bliver varm så har vi balladen igen.
Og hvis jeg kunne nå at sætte den i park så var det som om at den havde lettere ved at holde sig igang, men det tror jeg også at den er holdt op med.
Er der nogen der har hørt noget ligende før, eller har nogle gode råd til hvad det kan være. Vil meget gerne have nogle input til hvad det kan være.

(udmeldt) Mekaniker
Indlæg: 27
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:26

Hej Hesel Jeg tror du har

Indlægaf (udmeldt) Mekaniker » 15. sep 2014, 22:35

Hej Hesel
Jeg tror du har et karburatorproblem
se efter om chokeren åbner helt
ellers kan det være nåleventilen
der ikke er helt tæt så den løber
over og kvæler sig i benzin
Hilsen
Ib

KLarsen
Indlæg: 0
Tilmeldt: 15. jun 2007, 23:42

Hej Det kan også være din

Indlægaf KLarsen » 16. sep 2014, 08:36

Hej

Det kan også være din benzintilførsel som ligger for tæt på noget varmegivende, så koger benzinen i slangen og vil ikke tænde.
Jeg havde det samme problem med min engang.

Hilsen Helle

Henning P
Indlæg: 10
Tilmeldt: 15. aug 2009, 20:18

Hej jeg har haft samme problem.

Indlægaf Henning P » 16. sep 2014, 10:23

Hej
jeg har haft samme problem. Kaburator og manifold skal isoleres fra hinanden . Man kan købe isolerings plader , men pas på , at der stadig er luft mellem karburator og motorhjelm. Det giver en grim stjerne i hjelmen , hvis karburatoren er kommet for højt op. I mit
tilfælde kunne jeg lægge 10 mm imellem og have en god afstand til hjelmen, men kontrolerer alligevel . Det var et bud mere.

Mvh Henning

ms454-824
Indlæg: 0
Tilmeldt: 2. jan 2006, 22:13

Hej Jeg har lige rodet med

Indlægaf ms454-824 » 17. sep 2014, 00:20

Hej

Jeg har lige rodet med noget der ligner dit problem. Når den blev varm og skulle bestille noget gik den rigtig ujævnt og skød og kunne finde på at gå i stå. Jeg startede også med at kigge på karburatoren i den tro at det var et benzinproblem. Jeg fandt ikke nogen fejl, og nærmest for at komme videre ville jeg tage tændrørene ud for at se på farven hvordan motoren havde det. Da jeg trak tændrørs hætterne af faldt to af dem nærmest fra hinanden og flere var revnet ( formentlig pga varmen fra headers) og tændrørene lignede noget der var løgn. Så nye tændkabler af en bedre kvalitet og nye tændrør, og nu går den som en drøm.

mvh Martin

Hesel
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. nov 2010, 17:01

Hej tak for de gode

Indlægaf Hesel » 17. sep 2014, 19:35

Hej tak for de gode indput, med hensyn til varme så har der jo ikke været problemer før så det kan jeg ikke lige forstå. Min karburator tændkabler og tændrør er kun 3 år gamle og jeg har lige haft tændrørne afmonteret og jeg syntes ikke at de fejlede noget, og tændkablerne de så fine ud men man kan jo heller ikke altid se det.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Kogende Benzin er et helt

Indlægaf Tommy » 21. sep 2014, 07:51

Kogende Benzin er et helt almindelig problem først og sidst på sommeren da man tilsætter et additiv for at forhindre dette, og dem der har monteret el ventilator er de første til at observere manglen på dette additiv, da disse biler mangler flow i motorrummet ved langsom kørsel og opnår meget høje temperaturer i motorrummet, pga manglende udskiftning af luften i motorrummet.

Hesel
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. nov 2010, 17:01

Hej Tommy der er bare

Indlægaf Hesel » 21. sep 2014, 09:45

Hej Tommy der er bare lige det at det har ikke været et problem før. Ja det vil sige jeg har haft et problem for 3 år siden der godt kunne ligne det lidt. Da fik jeg at vide at min karburator var for dårlig, så jeg købte en ny holly 600 og nye tændrør + kabler så har den kørt uden problemer siden indtil nu. Det kan da ikke passe at jeg allerede skal til at tænke på udskiftning igen. Min tænding er den org. med platiner var det en ide at udskifte den til elektronisk.

Tommy
Indlæg: 1
Tilmeldt: 1. aug 2003, 02:52

Ok men inden du springer

Indlægaf Tommy » 21. sep 2014, 13:05

Ok men inden du springer ud i noget så prøv først at skifte til et andet benzin mærke, hvis du vil beholde veteranstatus er det nok bedst at beholde dine platiner, der er jo så også den fordel at du altid kan komme hjem, dør din elektroniske tænding hedder det transport.

Hesel
Indlæg: 4
Tilmeldt: 4. nov 2010, 17:01

Hej igen jeg kom til

Indlægaf Hesel » 23. sep 2014, 17:40

Hej igen jeg kom til at tænke på at jeg jo bruger blyerstatning. Jeg har brugt noget jeg købte i thansen og den har altid kørt fint med det. så købte jeg noget i bil-tema et andet mærke. kan det have noget med det at gøre??????


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster