Varebestilling fra USA

Alm. snak
(udmeldt) Anders
Indlæg: 0
Tilmeldt: 23. mar 2004, 02:16

Varebestilling fra USA

Indlægaf (udmeldt) Anders » 23. mar 2003, 20:31

Måske et dumt spørgsmål, men da jeg snart skal til at købe diverse dele i USA så kunne det være rart at vide hvordan det forholder sig mht told og moms på de dele man for hjem. Bliver varene automatisk pålagt told og moms i indføringshavnen eller skal man selv sørge for det?


david
Indlæg: 0
Tilmeldt: 30. jul 2003, 22:59

Re: Varebestilling fra USA

Indlægaf david » 23. mar 2003, 21:34

Det klarer den speditør som leverer varene til dig mod et mindre gebyr ( under 200 kr).

Piet
Indlæg: 17
Tilmeldt: 14. apr 2016, 13:46

Re: Varebestilling fra USA

Indlægaf Piet » 24. mar 2003, 10:45

Der er stor forskel på hvilken speditør som handler din forsendelse.

nogle sender dig bare pakken og et efterfølgende girokort, hos andre skal du indbetale told&moms før du får pakken.

FedEx og UPS er dem jeg har haft bedst erfaring med.
og de tager begge ca 75.- for at klare alt papriarbejdet med told&skat
og du får pakken før du betaler.

momsen er iøvrigt de normale 25% mens told er 5% på bilreservedele

jeg var selv lidt nervøs første gang jeg skulle bestille fra Ecklers og DR.rebuild
men nu er jeg ved min 8 bestilling i år og jeg har kun haft positive oplevelser, når du nu skal lave bestillingen så gør dig selv den tjeneste at dobbelt tjekke at alle delene er de rigtige, da de sjældent kan betale sig at sende fejlbestillinger retur.

(udmeldt) Jesper Krarup
Indlæg: 0
Tilmeldt: 10. okt 2003, 16:45

Re: Varebestilling fra USA

Indlægaf (udmeldt) Jesper Krarup » 24. mar 2003, 19:38

Hej Anders, held og lykke med din nye hobby.

Jeg vil anbefale dig at betale dine varer fra USA med MasterCard eller et andet kort, hvor pengene ikke bliver trukket på din konto omgående (som de f.eks. gør med VisaDankort).
Jeg har handlet meget med USA og har haft gode erfaringer, men jeg har en enkelt gang prøvet at modtage forkerte dele. De varer jeg modtog skulle en anden have haft og omvendt.
Det er ikke så smart, for før jeg kan opdage fejlen har jeg jo betalt told og moms!!!
Det kan være svært at få Ecklers til at betale refusion for told og moms (som amerikanere kan de sikkert slet ikke forestille sig så tåbeligt høje satser!!), men prøv lige at meddele dem at du har blokeret betalingen i banken - så er de til at tale med!!!



ClausX
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. sep 2003, 11:08

Re: Varebestilling fra USA

Indlægaf ClausX » 25. mar 2003, 02:06

Jeg skal selv til at bestille nogle stumper fra Eckler's i løbet af de næste par dage! Er du og eventuelt andre interesseret i en samlet ordre, så vi kan spare lidt på fragten?

Ring snarest til mig på 26 70 00 13.

Vettehilsen

Claus


Tilbage til "Generelt forum"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster