Hej alle
Jeg er ved at tegne forsikring på min corvette C3 454cui fra 1971... Dansk veteranforsikring vil ikke have mig pga deres 300hk regel.. Så jeg har haft kontakt til Runa Forsikring som gerne vil, men så fandt jeg lige et indlæg her på siden hvor der står at samarbejdet er opsagt??? indlægget er godt nok fra 2007 men forholder det sig stadig sådan?
På Runa's hjemmeside står der nemlig at corvette club denmark er en godkendt club...????
Min forvirring er total :o)
Haster! Forsikring af min Corvette
- Anders #258
- Geografisk sted: Skælskør
Prøv evt. www.nordiskveteran.dk - kan
Prøv evt. www.nordiskveteran.dk - kan ikke umiddelbart se i deres forsikringsbetingelser at de har en 300 hk-regel, du kan eventuelt lige nærlæse dem.
Benytter dem selv, har aldrig haft problemer med dem og de var ganske hjælpsomme og rimelige da jeg indtegnede for 4 år siden.
Benytter dem selv, har aldrig haft problemer med dem og de var ganske hjælpsomme og rimelige da jeg indtegnede for 4 år siden.
Hej alle Dansk veteranforsikring
Hej alle
Dansk veteranforsikring vil ikke have mig pga deres 300hk regel..
Min forvirring er total :o)
300HK regel...?? det betyder så at en stor del af klubbens corvetter, der orginalt har 300+ HK ikke kan registreres, det kan vist godt betale sig lige at spørge helt ind til benet med den 300HK regel.
(du må gerne poste et evt. svar)
Martedal
Dette har været behandlet på
Dette har været behandlet på forum før. De vil ikke tegne nye forsikringer på biler med over 300HK eller på biler der er modificerede så de ikke længere ser originale ud (f.eks når der er sat en '73+ snude på en '72-).
Eksisterende forsikringer kører videre, men man kan ikke lave om på dem, f.eks hvis man skal have hævet forsikringssummen idet der så reelt er tale om at lave en ny forsikringspolice og indtegningsreglerne så tages i brug.
Det er hvad jeg har fået at vide af Ole Højgaard (Veteranforsikring Danmark, Thisted) ifb. med forespørgsel om min kommende Corvette nr. 2.
Mvh.
Karsten
Eksisterende forsikringer kører videre, men man kan ikke lave om på dem, f.eks hvis man skal have hævet forsikringssummen idet der så reelt er tale om at lave en ny forsikringspolice og indtegningsreglerne så tages i brug.
Det er hvad jeg har fået at vide af Ole Højgaard (Veteranforsikring Danmark, Thisted) ifb. med forespørgsel om min kommende Corvette nr. 2.
Mvh.
Karsten
Hej Karsten Prøv nordisk vetteran
Hej Karsten
Prøv
nordisk vetteran forsikreng Tlf 70217075
Kurt T H
Prøv
nordisk vetteran forsikreng Tlf 70217075
Kurt T H
Eksisterende forsikringer kører videre, men
Mvh.
Karsten
Jeg har oplevet det modsatte med Veteranforsikring Danmark, Thisted, godt nok med en stilstandsforsikring.
Da jeg forhøjede forsikringssummen pga. bilen blev veteran (35 år) var der netop IKKE tale om en ny police og dermed fortolkning af indtegningsregler, men derimod "kun" en ændring af den eksisterende police!!
Havde der været tale om en nytegning skulle Veteranforsikring Danmark, Thisted, så også have tilbagebetalt en del af den allerede indbetalte præmie, idet satsen for veteraner er lavere end for klassikere.
Der er tilsyneladende ikke klare og ens regler på dette område, selv inden for samme selskab.