Indlæg af Gæst » 9. dec 2015, 12:50
Så er det vinter, og der bliver rodet med de sædvanlige småting i garagen, inden "Vi" stillede dyret ind, havde jeg en episode hvor jeg ikke kunne starte bilen, og har derfor planlagt at starteren skal skiftes til en af de "nyere" gearede startere, for at kunne kæmpe med den strokede 383 motor.
Nå men vi oplevede lidt med gearkassen, og jeg har derfor hældt gearkasse olien ud over gulvet, og afmonteret bundkarret, hvor jeg fandt nogle små magnetiske blanke partikler, spørgsmålet er så om jeg bare skal hive gearkassen af og tage hvad der kommer, eller der er mulighed for at den kan trække en sæson mere ???
hvis man trækker gearkassen af, hvad vil så være fornuftigt at sætte på (TH400, TH700, forstærket/ikke forstærket) ???
Bilen er en stingray 68', med en nybygget 383 stroker og gammel (ukendt stand) TH350, ellers ikke noget fancy.
Håber at i kan yde lidt vinter backup/garage hjælp.
MVH
Kristian (& Kåre )
Så er det vinter, og der bliver rodet med de sædvanlige småting i garagen, inden "Vi" stillede dyret ind, havde jeg en episode hvor jeg ikke kunne starte bilen, og har derfor planlagt at starteren skal skiftes til en af de "nyere" gearede startere, for at kunne kæmpe med den strokede 383 motor.
Nå men vi oplevede lidt med gearkassen, og jeg har derfor hældt gearkasse olien ud over gulvet, og afmonteret bundkarret, hvor jeg fandt nogle små magnetiske blanke partikler, spørgsmålet er så om jeg bare skal hive gearkassen af og tage hvad der kommer, eller der er mulighed for at den kan trække en sæson mere ???
hvis man trækker gearkassen af, hvad vil så være fornuftigt at sætte på (TH400, TH700, forstærket/ikke forstærket) ???
Bilen er en stingray 68', med en nybygget 383 stroker og gammel (ukendt stand) TH350, ellers ikke noget fancy.
Håber at i kan yde lidt vinter backup/garage hjælp.
MVH
Kristian (& Kåre )