+ Besvar emne
Side 2 af 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 11 til 14 af 14

Emne: udskiftning af forrude

Standard

Ok, tak for svarene!
    Hard work makes dreams come true !

Standard

a-corvette har forruder til 1800 kr

Udmeldt
    Registreringsdato
    Sep 2003
    Sted
    3660 Stenløse

Standard

Forruden skifter man da selv :-) Husk der findes 2 c3 modeller 68-72 og 72 ---> . Forskellen er bunden af ruden . Vær også obs på at de ruder der sælges på marked svinger i afstand af skyggekanter .
    Det er vigtigt at ruden løftes op til overkant af jernramme ,således at de "cromede" lister kan komme til at slutte tæt ned mod ruden , gøres dette ikke vil der opstå en sprække og vindstøj vil opstå . Jeg har set en rude monteret på denne måde og det var af en autoglasmand :-( .
    Jeg fik et fif om at bruge de samme gummistop som der sidder i c3 motorrummet til at holde hooden på plads . Disse har en perfekt tykkelse til at løfte rudden op , og samtidig er de flexible så vridninger af ruden under kørsel undgås .
    Det kan være ...eller det er et problem med den øverste "crom" liste , den sidder i nogle små klips ,og listen vil meget gerne løfte sig ude i sidderne ,hvor ruden runder.
    Der er delte meninger om hvilket matriale man bør bruge som fuge matr. jeg valgte et sika produkt til autoruder
    og når nu ruden er ude , så giv lige jernrammen en opfrisker , min ramme var glædeligt tæt på som da den forlod fabrikken

Standard

Hej!
    Fik skiftet frontrude på min 81er hos HGB glas i Thisted i 2008, prisen var 3.500,00 kr.
    M.V.H.
    Heine

+ Besvar emne

Lignende emner

1. Sælges C3 Forrude
    Af Tommy i forum Reservedele
    Svar: 2
    Seneste indlæg: 13 May 2010, 13:21
  2. Clips ved forrude?
    Af ERNST850 i forum Generelt forum
    Svar: 0
    Seneste indlæg: 9 Apr 2008, 12:41